• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Besturingselementen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excelfanboy

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2019
Hallo,

Hierbij enkele vragen met betrekking tot active x besturingselementen:
Zie bijgevoegd voorbeeldbestand.

1. Hoe zorg ik ervoor dat de besturingselementen op dezelfde plaats blijven staan?
2. Hoe maak ik bovenstaande velden verplicht voor invoer?
3. Hoe stel ik een default waarde in bij valuta en land?

Bijlagen

1. Ga op regel 10 staan en kies dan Beeld > Blokkeren > Titels blokkeren.
2 en 3:
Achter Blad1:
Code:
Private Sub Worksheet_Deactivate()
    [COLOR="#008000"]'Doe hier je controle..."[/COLOR]
    [COLOR="#008000"]'als niet ok dan[/COLOR]
    Sheets("Blad1").Activate
End Sub

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If TextBox1.Text = "" Then
        TextBox1.Text = "Default waarde"
    End If
End Sub

Is het niet veel simpeler om gegevensvalidatie te gebruiken? Heb je dat gedoe met die besturingselementen niet. Maak je mensen die liever hun toetsenbord gebruiken ook blij mee trouwens :-)

Nee, ik maak bewust gebruik van besturkngsekemenren omdat dit maximale flexibiliteit geeft in combinatie met VBA. Ik ben bezig om VBA onder de knie te krijgen maar heb gewoon wat vragen.

De optie om titels te blokkeren is hier geen optie omdat voorbeeld slechts een deel us van een uitgebreid invulformulier.

Dan kan je beter gebruik maken van een userform.

Maar dan moet je weten dat besturingselementen ook een toename in complexiteit zijn en regelmatig de oorzaak van problemen in een bestand. Dan geeft een userform je meer mogelijkheden, maar is gelijk ook veel meer werk om te bouwen dan simpelweg gegevensvalidatie in te stellen.

Ja, ik weet waarvoor ik kies.
Heb geen zin in een discussie over het nut van besturingselementen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan