Besturingssysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helogat

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Ik heb een vraag:
ik wil graag een heel eenvoudig besturingssysteem maken, Welke programmeertaal kan ik daarvoor gebruiken. Is Visual Basic goed?

Dan nog iets belangrijks: de andere gebruikers van de Windows XP computer moeten gewoon zoals zij gewend zijn kunnen doorwerken. ik wil ook graag met XP (zonder problemen) kunnen doorwerken.:D

je bedoelt OS? Zoals windows/linux/?

hahahaha, nou, dat kan dus niet in basic. Voor een OS gebruik je assembly en/of C. Bovendien is een 'heel' simpel os al belachelijk moeilijk.

:thumb:

je bedoelt OS? Zoals windows/linux/?

hahahaha, nou, dat kan dus niet in basic. Voor een OS gebruik je assembly en/of C. Bovendien is een 'heel' simpel os al belachelijk moeilijk.

:thumb:

wat is "belachelijk" moeilijk

wat is een zelf gecompileerde en gebouwde Linuxdistributie?

Laatst bewerkt:
1 post is wel genoeg... Maar dat is inderdaad gratis ja, ik ben wel eens begonnen aan het boek maar ik liet het al gauw weer afweten, daar heb ik de kennis niet voor....:D Maar je maakt dan een eigen Linuxdistributie, waarbij je kan kiezen hoe het er standaard uitziet, welke programma's erin zitten, hoe het in elkaar zit enz.

tsja, "belachelijk moeilijk" bestaat eruit alle hardware correct met elkaar laten communiceren. Dat wordt dus om te beginnen zelf een driver schrijven voor elk onderdeel binnen jouw computer. En dan heb je alleen nog maar een commandline OS. Ik heb gisteren toevallig even een driver geschreven voor een algemeen toetsenbord voor een FPGA. Daar ben je zo al een dagje zoet mee, en dat protocol is echt supersimpel.
Dusse succes :thumb: ;)

Ik ben al een beetje op weg gekomen. maar ondertussen heb ik dat bestudingssysteem al niet meer nodig. omdat ik op de computer waar het voor was al Windows XP heb.

Het is écht een leuk OS, maar als ik nu een Windows Form aan het project toeveoeg, kan ik die dan in Cosmos oproepen en zo een GUI maken. of is het toch iets moeilijker...

Maar met die console gaat het best goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan