besturingssystemen weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cliffano

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2014
Berichten
6
Hallo,
ik heb volgensmij een groot probleem...
ik heb een windows her installatie uitgevoerd (aangepaste installatie) en heb deze op disk 0 gezet en geformateerd (dit is als het goed is mijn extra schijf van 1.8TB die was eerst nog 900gb vrije ruimte en nu heb ik alle ruimte weer dus alles is verwijdert, dit is volgensmij niet echt het probleem) maar mijn andere probleem is dat ik mijn andere schijf van 60GB waar mijn besturingssystemen op staan niet aangegeven wordt bij 'computer' en verteld dat lokale.schijf C van 1.8 TB mijn enige schijf is, die schijf heete voorheen schijf E en mijn schijf waar al mijn besturingssystemen op staan heete schijf C. nu heb ik dus een besturingsbestanloze PC met alleen windows 7 (mijn resolutie gaat ook niet hoger als 1400x1050 terwijl ik een game pc heb van 1200 euri en voorheen 1920x1080 geen probleem was)

ook heb ik gekeken bij de BIios efi settings.
eerst kon ik nog rebooten van p3/P4/P5.. nu is P3 ineens verdewenen?
wat moet ik hiermee? ik ben echt desperate.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
download en installeer eens EASus partition master http://www.easeus.com/partition-manager/epm-free.html en kijk dan eens of die de andere hd wel ziet.

Dan nog dit: na (her)installatie van windows moeten wel de drivers geladen worden. MS doet niet alles automatisch.

Als ik het goed begrijp staat er op die ander HD nog een windows installatie en is het de bedoeling dat er een multiboot mogelijk moet zijn, klopt dat?
Als dan de tweede HD herkent wordt kan die als multiboot gedefinieerd worden met dit tooltje: http://tweakers.net/downloads/29315/easybcd-22.html
 
Laatst bewerkt:
hallo
ik heb de easus partition manager gedownload en zag toen mijn 'extra disk' dat oorspronkelijk mijn lokale schijf C is ipv lokale schijf E, downloaden kon niet op die disk dus heb ik um nu op me huidige lokale schijf C staan (die van 1.8TB)

hier foto's maar hij geeft de andere disk niet aan...
10349950_513228622132737_1252855652982110563_n.jpg
10397845_513228635466069_3774058193160066680_n.jpg
10313996_513228605466072_4438953341590960637_n.jpg


ook even dat andere tooltje gedowload die je me doorgaf. dit zijn de resultaten.

1.jpg
2.jpg
3.jpg

edit: ja als het goed is staat er nu een windows 7 op de hardeschijf zowel de externe harde schijf, dus op beide disks nu...
snap alleen nu niet meer wat ik moet doen =/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is die tweede HD dan een externe? Dan is het logisch dat die niet als multiboot te zien is (en zal dat ook nooit werken).
Multiboot werkt alleen vanaf HD's/partities die op de connectors op het mobo zijn aangsloten.
 
Hallo bedankt voor je hulp. maar hoe krijg ik dit weer in oorde? ik ben af en toe echt een leek =/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het kan wel opgelost worden, maar dat is voor een leek moeilijk.
Dan moet de tweede HD als interne HD in de PC gezet worden en direct aangesloten op het mobo. Dan moet ie wel uit zijn externe kastje gehaald worden.
Een tweede optie is om een partitie op de 1,8tb hd erbij te maken en daar de inhoud van de externe HD naartoe te kopieren. Dat moet dan wel een volledige systeemkopie. Dat kan met een speciale tool als EASuse. Daarna er een multiboot van maken met EasyBCD.

Maar ik verwacht ook nog problemen met het formaat van de HD.
Ik zie dat de 1,8tb HD geformateerd is als GPT-type. De vraag is of die externe HD dat ook is. Ik denk van niet.
Als er geboot wordt vanaf een HD van het GPT-formaat, dan kan een HD van het andere formaat (MBR) alleen als data-HD werken en niet ook als boot-HD.

Kortom.....veel problemen die allemaal opgelost moeten worden.
Min advies: ga naar iemand toe die er veel verstand van heeft (dus niet een neefje die ook eens een pc-blad gelezen heeft :)
 
hallo
bedankt voor je hulp iig!
ik wist niet dat 1 fout zo groot kan uitpakken....
dan had ik nog een vraagje.

wat zou het me kosten om dit te repareren, ik hoef niet al mijn bestanden terug alleen de standaard windows en de besturingsystemen, de games die erop stonden zijn toch niet boeiends..
en wat moet ik zeggen tegen de reperateur.?

mvg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De vraag over de kosten is niet te beantwoorden. Dat hangt helemaal af van wat de reparateur voor uurtarief rekent.

Nog wat vragen (over wat ik niet begrijp) om antwoord te kunnen geven op de vragen:
1-liep de oorspronkelijke windows 7 niet goed of zo? Waarom Windows opnieuw geinstalleerd?
2-waar stond die oorspronkelijke windows installatie? Op die 1,8tb HD? Als dat zo is, hoe is ie dan naar die 2e externe HD gezet.
 
hallo
ik zal mijn verhaal uitleggen.

Interne hardeschijf (60GB bestuuringsysteem)
externa hardeschijf (1.8TB) (zit wel in mijn computer)

mijn PC deed al een tijdje heel raar, sprong in de tijd terug en deed gewoon heel raar. dus vandaar dat ik dacht dan doe ik wel een clean installation en installeer ik windows opnieuw (was wel de bedoeling mijn bestuuringssystemen te behouden).
toen opnieuw geinstalleerd in de hoop dat alles dan netjes gereset zou worden (aangezien ik geen belangrijke bestanden op me PC heb)
dus ik windows opnieuw geinstalleerd en had de mogelijkheid om deze uit te voeren op maar 1 disk. disk 0, maar deze disk moest eerst geformateerd worden.
dus geinstalleerd en toen begon dit probleem.

mijn oorspronkelijke windows is op mijn interne hardeschijf van 60gb geintstalleerd en daarbij zaten ook al mijn besturingssystemen, deze is nu nergens meer te bekennen op mijn PC.
of altans wordt niet herkent..

allemaal heel vaag dus..
maar kun je mij een schatting geven van de prijsopgave?


@lange pier. mijn besturingssystemen bedoel ik mee, van mijn grafische kaart en livesafer en dat soort programma's die stonden allemaal op mijn 60GB schijf, die van fabriek uit mee was geleverd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed, ik begrijp nog steeds niets van dat interne en externe HD.
Hoe kan een externe HD in de pc zitten. Een externe HD zit per definitie buiten de pc. Daarom heet het een externe HD.
Zitten beide HD's nu IN de pc of niet?
Als ze beide altijd al IN de PC hebben gezeten, dan is het wellicht een kwestie van in de BIOS aangeven wat de boot-HD moet zijn en hij boot ineens vanaf de oorspronkelijke HD.

Als ik de symptomen lees van de oorspronkelijke windows installatie denk ik aan een heftige virusbesmetting, maar er kan ook een hardware fout zijn.

Over de kosten: als een reparateur besluit om een clean windows installatie te doen wordt daar meestal zo'n € 75,00 voor gevraagd (vooropgesteld dat er een officiele windows installatie licentie aanwezig is, anders komt er nog zo'n € 100,00 bij). Maar daarmee is dan de oorspronkelijke windows niet terug, maar de nieuwe installatie zal wel goed werken.
 
ja true. de 2 schijven zitten in de PC.
ik verwar volgens mij 2 dingen door elkaar, ik had een verwisselbare schijf dat is de schijf van 1.8TB en de andere schijf van 60GB was mijn oorspronkelijke Harde schijf.

wat moet ik tegen de reperatuur vermelden als ik dit wil gaan laten repareren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kan je even naar de chatroom komen, dat communiceert wat makkelijker.
 
Welkom cliffano,

Ik heb een aantal quotes verwijderd. Deze zijn niet nodig als je direct reageert op een bericht, gebruik hiervoor de optie "snel reageren" of "reageer op vraag"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan