Besturingssyteem overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivibes

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2004
Berichten
94
Een vraagje,

Ik heb 2 harde schijven, één van 160 gb en één van zo'n 6 gb.

Nou draait XP Pro op de schijf van 6 gb samen met al m'n programma's. Alleen nu zit ik op die schijf zo langzamerhand met ruimtegebrek.

Ik wil er ook geen programma's afgooien.

Is het mogelijk om het hele besturingssyteem over te zetten naar m'n andere schijf? Zonder dat ik m'n hele pc weer opnieuw moet inrichten?

Jeroen
 
nou het lijkt mij makkelijker, om even wat programma,s over te zetten naar de grote schijf, zodat je alleen het besturingssysteem, op de kleine hd houd, dan hoef je met problemen, van windows, alleen je os maar te vervangen, en blijven je progs gewoon staan.
lijkt mij de beste optie.
 
Maar het is mogelijk, maak met een Norton Ghost prgramma een ghost file vd HD en zet die mits het past op een cd/dvd.
Daarna wis je alles op de HD en zet je deze hardware matig om, daarna zet je de ghost weer terug met Norton Ghost en klaar, mits je maar wel dezelfde hardware opbouw houd is er dan niks aan de hand.
Norton Ghost verteld precies wat je moet doen bij het maken en terug plaatsen van zo'n file.
 
Ik zou die 6 gig schijf verwijderen en die van 160 gig opdelen omdat deze ten eerste al veel sneller is.
Laat je die van 6 gig zitten dan gaat het ten koste van de snelheid van de nieuwe schijf.
Mijn advies is alles opnieuw installeren op de nieuwe schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan