Besturingsysteem laadt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

LiJa

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2004
Berichten
10
Ik heb een oud Laptopje Compaq Armada 1120. Het besturing systeem Windows 95 was gechrast, Cschijf geformateerd en ja toen opnieuw booten met een floppy dat geeft problemen start niet op. Hoe kan je vanaf de A schijf opstarten in de Bios kom ik niet in.
F10 geeft alleen maar gegevens van het systeem.
Wat is de oplossing?????:( :mad:
 
Kan win95 booten vanaf cd-rom?
Anders even een nieuwe opstart diskette maken via bootdisk.com
 
Boot Floppy

Dat is het hem juist dat had ik al geprobeerd echter de floppy start niet op???:rolleyes:
 
Volgens pagina 15 van deze manual moet er, na herkenning van de hardware en zodra het 'menu' wordt gepresenteerd boven in je scherm een Initialization menu zijn te selecteren waar je o.a. de volgorde van opstarten (floppy, cd etc.) moet kunnen wijzigen.

Succes,

Tijs.
 
Bios goed staan

Hoe kom je in deze laptop in de Bios niet met F10, of del????????:D
 
lees de hele handleiding door uit mijn vorige post. Daar zie je staan dat het gewoon met de F10 toets gebeurt. Ook de volgorde van wat er dan na de F10 gebeurt etc. staat erin.

Tijs.
 
F10

Op F10 wordt niet gereageerd, Bij opstart zie je alleen 24 MB en een knipperende cusor:(
 
Ik kan verder niet beoordelen hoe de staat van je laptop is momenteel, maar het moment om op F10 te drukken is juist zodra rechtsonder of rechtsboven (ben even kwijt welke van de 2, dacht rechtsonder) een blokje begint knipperen.

Dus: Laptop aanzetten, wachten totdat dat blokje verschijnt /knippert, dan pas op F10 drukken.

Hopelijk helpt je dit verder, en kun je aan de slag met de gelinkte handleiding.

Tijs.
 
Boot via A:

Nou na vele knopcombinatie te hebben in gedrukt met F10 is het eindelijk gelukt om in de Bios of liever gezegt in de Compaq Utilities gekomen.
Maar kan nog steeds niet vinden om Floppydrive in te stellen als bootdisk.
Ik lees hier over op pagina 14 en 15 van het handboek.
Maar waar vind ik de computer setup???????
het leuke is nu bootcd Win 95 start op en kan dus wat gaan doen. Deze Laptop heeft geen CDRom terwijl ik een Cd van Win95 hoe verder????:)
 
Kijk op deze link om floppies te bouwen van de Win95 cd:

hier

Als je nu niet van floppy kunt opstarten, kun je kijken of je met Ctrl-A dat voor elkaar kunt krijgen (dus ipv. F10..) misschien werkt het... (is in principe om de diagnostics floppy te starten, maar misschien werkt het ook met een installatiefloppie).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Floppy maken

Inmiddels al een aardig eind opweg. Na veel proberen start hij eindelijk op met een bootdiskette Windows 98.
Goed idee voor het maken van floppy's
Bedankt, ik ga nog wel even verder dus je hoort het wel als het voor elkaar is.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan