Besturingsysteem ontbreekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

FraMat

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2002
Nadat ik problemen had met mijn pc, o.a. opstartproblemen, heb ik getracht om via DOS de fout op te sporen.
Hier kreeg ik steeds verschillende fout meldingen welke niet hersteld konden worden. Ik vermoede dat mijn pc een koutje gevat had.
Heb toen geprobeerd te C schijf te formateren maar dit werd na 64% afgebroken, de boel zat stijf vast.
Toen geprobeerd (na een tip) de C partitie te verwijderen en een nieuwe partitie te maken, dit leek goed gegaan.
Kreeg een melding om de schijf te formateren.
Ook dit leek goed te gaan tot 84%, daar bleef hij weer steken.
Heb toen de pc gereset en opnieuw opgestart waarna ik tot mijn schrik de melding kreeg:
besturings systeem ontbreekt.
Hier bleef hij dus hangen.
Opstarten met de Ctrl toets of F8 is ook niet meer mogelijk.
Wie kan mij vertellen wat ik moet doen om alles weer ok te krijgen.

''Heb toen de pc gereset en opnieuw opgestart waarna ik tot mijn schrik de melding kreeg:
besturings systeem ontbreekt.''

Dat je zo schrok???
Logisch als je aan het formatteren bent geweest hoor.

Maarre,ik zou als je de mogelijkheid hebt,die schijf als slave in een Xp of Win 2000 machine hangen,en dan formatteren.Dat gaat dan vaak wel heb ik ondervonden.Hang hem geformatteerd terug in de pc waar ie in zat,en probeer dan je Operating systeem nog eens te installeren.

Succes.

Of download madboot http://www.madboot.com/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=getit&lid=75. Moet je wel een diskette bij de hand hebben. Die kan ook formatteren. Misschien lukt het daar wel mee. Is een heel mooi programma'tje onder Dos.

Je kunt dus ook met die diskette opstarten (Dos-modus) als je in je bios de opstartvolgorde verandert in A

Enne....dat je geen besturing meer hebt klopt. Je was hard op weg om deze geheel te verwijderen :D De F8 toets werkt dan ook niet meer. Dat is voor windowssystemen.

Laatst bewerkt:
Hallo

Tusen de regels door lezende ,, vrees ik dat de harde schijf "bad clusters" bezit , die niet zijn te herstellen....

Controleer eventueel eens deze schijf d.m.v. diagnostische software.

Of nog beter d.m.v. diag software , specifiek van de harddisk fabrikant.

Let wel , "bad clusters" komen door : slijtage/ouderdom schijf , of door bruuske bewegingen , die jammerlijk genoeg niet onder de garantiebepalingen vallen.

Peter

Besturingsysteem ontbreekt

De eerste optie heb ik nog niet geprobeerd i.v.m. het niet voorhande zijn van beide systemen
De derde optie weet ik dat er geen beschadigde clusters zijn omdat ik recent nog een oppervlakte controle gedaan heb.
De tweede optie heb ik geprobeerd, progammaatje staat op diskette, opgestart in DOS.
Toen C:/ ging prima maar vervolgens herkende het geen enkel commando.
De D partitie is nog wel oproepbaar kan daar ook de DIR bestanden zien, bij C is dit ook niet mogelijk.
Dus welk commando moet ik geven om toch te kunnen formateren.

Hallo

Mits je opstart d.m.v. bootdisk in de "a" drive , dien je ook alle prg's vanuit die drive op te starten .

B.v.b. a:\format c:

Let wel , het afbreken van het format commando , na xx procent , is wel verdacht.

Peter

Re: Besturingssysteem

Het formateren is inmiddels gelukt dank zij het progammaatje van Tanja, na wat gerommel is het toch gelukt.
Nu proberen win98se weer terug te zetten, kreeg na de eerste poging de foutmelding kan setup.exe niet vinden maar dit lag vlgs mij aan de CD.
Ga het straks nog eens proberen, tot zover iedereen
TNX.

Can NOT run in Dos mode?? Hij is speciaal voor DOS. Ik zou hem nog een keer downloaden, of op een andere diskette zetten. Hij moet het doen.

Geplaatst door Tanja1968
Can NOT run in Dos mode?? Hij is speciaal voor DOS. Ik zou hem nog een keer downloaden, of op een andere diskette zetten. Hij moet het doen.
Gelukt! Sorry Tanja1968! 'k Had 't diskette gedeelte nie gezien en 't op cd gezet..... :rolleyes: Thnx! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan