Betaalbare bitcoin miner

Status
Niet open voor verdere reacties.

max12345

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2011
Hallo! Ik ben opzoek naar een bitcoin miner die niet meer dan €1000 kost en die zichzelf terug verdiend met een beetje winst hopelijk. Zelf had ik gekeken naar de antminer s1 met 200gh/s maar blijkbaar draai je daar alleen verlies mee. Kan iemand mij hiermee helpen want ik ben een noob op dit gebied. Mvg. M

bitcoin is niet rendabel om te minen. Ken iemand die een 2500 euro miner heeft en na een maand 0,3 bitcoins had (via pool).
Lijkt misschien op het eerste zich goed maar zijn electriciteitsrekening is hoger.

- Maxim

je bent te laat rendabel minen is verleden tijd bij bitcoin
de enige manier om rendabel te minen is door geen stroom rekening meer te hebben
vroeger was het nog rendabel omdat de berekeningen simpel waren echter beginnen de coins schaars te raken en betekent het dus ook meer energie kosten

wil je alsnog rendabel zijn moet je dus naar andere cryptocurrency gaan kijken bijvoorbeeld Litecoin MemeCoin etc...

echter zijn er daarvoor nog geen ASICS beschikbaar.

Laatst bewerkt:
Altcoins daarentegen zijn nog prima te minen. Als je graag wilt minen moet je er echter niet uit gaan van een winst op korte termijn, al helemaal niet gezien de stroomkosten. Ikzelf heb nog verschillende hardware liggen waarmee ik ook gemined heb, inclusief videokaarten. Ik heb verschillende altcoins gemined en pot deze nu op in de hoop dat ze in de toekomst populair worden en de waarde ervan zal stijgen. Op het bitcoinforum is een topic te vinden die gaat over altcoins en daar wordt ook aangegeven wanneer er een nieuwe coin beschikbaar komt.

Ikzelf ben er echter mee gestopt, heb nu een berg aan cryptocurrencies maar na 3 maanden minen ben ik gestopt omdat de stroomkosten de €500,- bereikte. De waarde van alle coins was 2 weken geleden zo'n €300,-, maar nu de koers van de bitcoin gestegen is speel ik ruim kiet.

Mocht je interesse hebben in de hardware dan hoor ik 't wel.

bitcoin

Bedankt voor jullie reactie. Maar na overleg ben ik bereid om wat meer te betalen. Ik lees over de terra miner IV die zou wel nog rendabel kunnen zijn klopt dat??

niets is rendabel voor bitcoins. Je kan meer betalen voor zwaarder materiaal maar dan gaat je factuur ook meer zijn.

Is zit dit topic met verbazing te volgen en heb, met de welgemeende excuses voor de inbraak, maar één vraag; wat is een bitcoinminer...?

lastig uit te leggen zoek het op youtube

Bitcoins is in feiten een virtuele valuta die decentraal is en niet word gecontroleerd door een overheid of instantie
en het is privaat men kan dus niet zo 1 2 3 inzien waarvoor is betaald

die valuta worden gecreëerd door berekeningen zodra ze het antwoord weten heb je dus een bitcoin
en om die antwoorden te krijgen heb je dus een pc nodig die kan minen

er is een hoeveelheid aan bitcoins die gemijnd kunnen worden dus er kan niet bij geprint worden.

Laatst bewerkt:
Bitcoins worden logaritmisch steeds moeilijker te bereken. Zie het maar als een zeer moeilijke wiskundige berekening zoals PI bereken met in het begin 1000 cijfers, daarna 10 000 daarna 100 000.
Dit vereist veel GPU en CPU kracht (GPU heeft meerdere kleinere cores waardoor je het beter kan opdelen in kleine stukjes).

Het probleem bestaat dat wanneer je tijdens een berekening stopt je alles kwijt bent omdat je het niet volledig hebt kunnen bereken. En dit kan maanden duren. Daarom heb je grote servers
die de opdracht van een bitcoin te minen verdelen over duizende computers of personen en die bijhoud hoeveel je hebt gemined.

Zelfs een stevige miner met 3 zware GPU's is niet meer rendabel maar zorgt enkel dat je een grotere brievenbus voor je electriciteitsrekening nodig hebt.

- Maxim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan