Betaalbare PC, benodigdheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remie112

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2009
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe PC (max 700-750 euro incl beeldscherm). Mijn gebruik is grotendeels gebaseerd op het downloaden en ik speel er regelmatig enkele grafisch redelijk zware spellen mee (CoD, PCM, PES). Verder zou ik graag willen dat ik mijn PC ook kan aansluiten op de TV, om zo films op de tv te kijken (maar als dit echt de prijs erg op zal drijven ben ik bereid hiervan af te zien).

Basicly ben ik op zoek naar een pc die dus de spellen van dit moment ruimschoots aan kan, en dit ook de komende paar jaren nog kan. Zelf heb ik totaal geen verstand van PC's, dus het systeem zal door een winkel in elkaar gezet moeten worden. Een toetsenbord, muis en speakers heb ik al, dus daar hoeft niks aan gespendeerd te worden.

Samenvatting:
Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer? Max 700 incl beeldscherm
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen, internetten, downloaden en eventueel films kijken
Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk (minder dan prestaties
Assemblage : Moet door een winkel gebeuren

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Windows 7

Nog een kleine toevoeging, van een kennis heb ik gehoord dat ik absoluut de Core i5 moet hebben van intel, maar volgens mij ligt deze redelijk boven mijn budget.

Alvast bedankt voor de reacties!

Laatst bewerkt:
Met een ATI Radion 4350 silent 512mb DDR2 PCI express voor redelijk zware spellen?:o

ik vind pes en cod toch niet van die zware spellen?

tuurlijk zal hij geen crysis op zn max kunnen draaie maar cod zeker wel ( ligt aan welke versie van cod ) en PES kan ook wel...

ik vind pes en cod toch niet van die zware spellen?

tuurlijk zal hij geen crysis op zn max kunnen draaie maar cod zeker wel ( ligt aan welke versie van cod ) en PES kan ook wel...

Jouw woorden maar ik vind het 3x niks

Jouw woorden maar ik vind het 3x niks

zoek maar een beter iets dan met een beeldscherm en een assamblage :D:D

als je kijkt naar alternate of ikbenstil betaal je voor het zeflde systeem gwoon het dubbele :D

zoek maar een beter iets dan met een beeldscherm en een assamblage :D:D

als je kijkt naar alternate of ikbenstil betaal je voor het zeflde systeem gwoon het dubbele :D

Daar noem je ook wat, ikbenstil.....

Het is inderdaad een beperkt budget :( Maar als ik een ruimer budget zou willen dan moet ik nog minstens tot januari wachten. Eventueel zou ik nu de pc kunnen aanschaffen en dan in januari het beeldscherm, waardoor er nu dus 700 euro zou zijn voor een pc, en dan in januari 200 voor een beeldscherm. Dit zou echter wel betekenen dat ik nu met een oud beeldscherm zou zitten 3 maanden en daarbij had ik het idee dat een beeldscherm vaak goedkoper is om direct bij de aanschaf te kopen dan later (maar ik kan me vergissen natuurlijk).

Die PC's van compustunt zien er wat mij betreft aardig uit, maar again, ik ben een absolute leek! En een kennis heeft mij op het hart gedrukt dat ik absoluut een intel i5 moet nemen, anders zal de pc binnen zeer korte tijd al helemaal out-of-date zijn (klopt dit)?

zo kan je bezig blijven dan ken je net zo goed een i7 procecor nemen ligt egt aan je budget maar als jij gwoon een keer wilt gamen is dat systeem van 700eu met beeldscherm goeg genoeg als je egt fanatiek wil gaan gamen ja dan zouk wel ff doorsparen een maat van me heeft vandeweek een high end game pc met 1TB erin gebouwd en die was gloof ik rond de 1000 euro kwijt maar dan heeftie wel bezuinigd op de video kaart en dat was een ongeasambleerde pc. tis natuurlijk altijd goedkoper om een pc zelf in elkaar te zetten en het is egt niet zo lastig hoor alles past maar op 1 ding en er staan genoeg toturials op het internet van hoe je het moet doen. als ik je een scherm mag aanbevelen zou ik gaan voor ilyama is een goed product voor een lage prijs ( 24'' voor 230 euro ).

Je moet idd wel even de knoop doorhakken over wanneer en wat je wilt, anders krijg je straks allemaal reacties van machines die je nu nog niet kunt betalen. Tegen de tijd dat je ze dan wel kunt betalen zijn ze al verouderd (zo snel gaat dat inmiddels). Als je persé een Core I5 zou willen is dit misschien een optie http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00689450
Dit is weer zo'n aanbieding van een prijs waarvoor je em niet kunt laten bouwen, maar de pc zal uiteraard ook weer niet geheel voldoen aan je wensen. Het blijft gewoon een feit dat je altijd zult betalen voor maatwerk.

Volgens mij kun je de dingen die je noemt (redelijk gamen, internetten en downloaden) prima doen met de systemen die ik tot nu toe genoemd heb, maar ik kan wel begrijpen dat je ook eens zou willen weten wat voor een systeem iemand voor je zou samenstellen als ze jouw eisen zien (dit kan ik zelf niet, daarvoor ben ik niet genoeg thuis in de kwaliteitsverschillen tussen de verschillende chip-sets en merken etc). Wellicht is er iemand die dit wel even kan doen bij 4launch, Azerty of alternate.

Succes!

dat is inderdaad een goed iets heb er wel wat positieve dingen overgehoord :D

Prima aanbieding, waar voor je geld en volgens de consumentenbond al jarenlang de beste service en garantie van Nederland!

Of mak gebruik van de prima aanbieding van de Aldi op dit moment, dan heb je waar voor je geld:

Prima pc voor 499,- http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_41/OFF01.SHTML

22 inch beeld scherm 149,- http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_41/OFF03.SHTML

Van die aldi-aanbiedingen heb ik nog nooit iets goeds gehoord. In het verleden heb ik daar een keer een medion laptop gekocht, dit was 1-en-al problemen. Probleem met die aldi pc's is vaak dat ze C-merken gebruiken, de voeding en koeling is meestal ook dramatisch (zodra je er maar een extra iets op aansluit is de voeding niet meer toereikend en zal de beperkte koeling ervoor zorgen dat je hele chipset de pc uit kookt.

Van die aldi-aanbiedingen heb ik nog nooit iets goeds gehoord. In het verleden heb ik daar een keer een medion laptop gekocht, dit was 1-en-al problemen. Probleem met die aldi pc's is vaak dat ze C-merken gebruiken, de voeding en koeling is meestal ook dramatisch (zodra je er maar een extra iets op aansluit is de voeding niet meer toereikend en zal de beperkte koeling ervoor zorgen dat je hele chipset de pc uit kookt.

Hoe kom je erbij!!!:evil:

Echt de allergrootste onzin die ik ooit gehoord heb!!!!
Medion PC's zijn meer dan uitstekend, uitsluitend onderdelen van A merken, super service en zeer zeer goede kwaliteit, al jaren als beste getest qua prijs-kwaliteits verhouding en service.

Als ik het goed begrijp kan ik dus beter die aanbieding van de aldi nemen dan die summer-tip van compustunt? Want als ik ze naast elkaar zet lijken ze eigenlijk niet zoveel van elkaar te verschillen. Zou iemand die er verstand van heeft ze kunnen vergelijken en me hierover adviseren, want beiden lijken me geschikt. En als die van de Aldi beter is zal ik waarschijnlijk snel moeten zijn, anders is die aanbieding niet meer geldig.

Alvast bedankt iedereen voor de snelle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan