Betaald upgraden an W7 32 bita naar W10 64 bits

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Hallo, Ik heb de laatste weken nogal wat problemen gehad met een back-up die corrupt was en moest noodgedwongen om weer contact met het internet te maken de oude W7 versie installeren. Daarna bleek dat ik de grafische kaart een Radeon 470 (Speccy ziet ze niet meer) niet meer kon gebruiken. Drivers downloaden werkte ook niet totdat het kwartje viel dat de oude W7 versie 32 bits is. De upgrade die ik heb uitgevoerd heeft dus ook een W10 versie 32 bits geïnstalleerd.

Is het mogelijk om een upgrade versie van W10 te kopen met 64 bits?

Laatst bewerkt:
Je kunt niet "upgraden" van een 32 bits naar een 64 bits versie, alleen een nieuwe installatie is mogelijk.
Win 10 product-code kun je heel goedkoop online aanschaffen voor onder de € 20 en de installatie bestanden kun je gratis bij Microsoft downloaden, en wel hier.

Laatst bewerkt:
Klopt, maar je moet dan wel alle programma's opnieuw installeren want je kunt niet van 32 naar 64 bit upgraden.
Je moet dan een schone installatie van Win 10 64 bit uitvoeren, dat staat ook duidelijk in dat artikel.
Wat jij aangeeft is alleen het behoud van de "gratis" Win 10 licentie, meer niet.

ik zie een woud aan websites die product keys aanbieden. Maar welke is betrouwbaar? Die €20,- wil ik met plezier vanmiddag betalen als ik dan weer fatsoenlijk aan de slag kan.

Check via Trustpilot, zo loop ik ze meestal na. Vergeet Marktplaats, voor je het weet krijg je een "kraaksetje"....

heb er een bij windowslicenties.nl gekocht zal van mij laten horen als e.e.a. functioneert.

grtzzzzzzzzzzzzz.....................

Zij komen heel veel beter uit de Trustpilot reviews dan onlinekeys.nl ... tnx voor de tip, ben ik ook weer bij.....
Succes!

Het was niet nodig geweest om een licentie voor Windows 10 te kopen.
Je had al eerder de gratis upgrade van Windows 7 32-bits naar Windows 10 32-bits uitgevoerd.
De gegevens van jouw pc zijn dan bekend bij Microsoft.
Wanneer je later over wilt naar de 64-bits versie van Windows 10, dan moet je een schone installatie van Windows 10 64-bits uitvoeren.
Wanneer gevraagd wordt naar de productcode, klik je op Ik heb geen productcode.
Na afloop van de installatie zal de 64-bits versie van Windows 10 automatisch geactiveerd worden.
De licentie voor Windows 10 die je had gekregen via de gratis upgrade van Win 7 naar Win 10, is namelijk geldig voor zowel de 32-bits versie als de 64-bits versie.

En ja, ik heb dat zelf uitgevoerd op een van mijn pc's.
Meer info hier: https://www.howtogeek.com/228042/how-to-switch-from-32-bit-windows-10-to-64-bit-windows-10/

Dat staat ook beschreven in het eerder gelinkte artikel en ook in post # 4....kwestie van de moeite nemen om te lezen....

Heb ik gelezen, Scrapheap. Maar jij was degene die al eerder (in post #2) begon over het aanschaffen van een Windows 10 productcode, terwijl dat niet nodig was.

TS was degene die begon over de aanschaf van een 64 bits upgrade...niet ik.

Dat klopt, maar jij had in je eerste reactie (post #2) kunnen melden dat het niet nodig was om een productcode voor Windows 64-bits aan te schaffen.
De TS verkeerde in de veronderstelling dat dat wél nodig was. Dat blijkt uit de startpost. Jij had hem toen direct kunnen corrigeren. Dat deed jij niet.

Intussen heeft heinflhs dus een onnodige productcode gekocht. Ik heb expres mijn reactie (post #10) geplaatst, zodat anderen die via Google bij dit topic uitkomen, nog eens extra erop gewezen worden dat het aanschaffen van een productcode in dit geval niet nodig is.

kom op mannen en vrouwen. geen ruzie maken. per slot van rekening is het Kerstmis en ik heb het zelf over de product - code gehad. De reden dat ik die gekocht heb was mijn aanname dat ik de installatie dan vrij moeiteloos zou kunnen doen. En de kosten waren meen ik ets van 14,95. Zal met Kerst een biertje minder drinken :-) at Porrelaar: ik zal vandaag jouw suggestie proberen. Zal van me laten horen als het gelukt is.

Excuus als dat zo overgekomen is, wellicht was ik nog in de veronderstelling dat je een nieuwe product-code nodig had om van 32 naar 64 bits te kunnen gaan.
In het verleden ( Win 7 ) was dat ook het geval, dat heb ik nl. zelf aan den lijve ondervonden.
Daarbij had ik hetzelfde gedaan, een code aanschaffen, want uiteindelijk scheelt het je tijd, je hoeft niet eerst een upgrade uit te voeren maar kunt gelijk een verse en schone 64 bits Win 10 installeren...
Onder het motto van "liever lui dan moe"....:D

at Scrapheap, geen "need" voor excuses, helemaal niet. Jij bent een van de mensen die eigenlijk altijd klaar staat voor domme leken zoals ik, haha. En jouw idee van liever lui dan moe had ik graag gerealiseerd. maar nu gaan we alle mogelijkheden eens proberen.

Nu aan jou en allen die positieve tips en adviezen gegeven hebben: zoals wij Limburgers elkaar wensen: "Un zalig Kristmis en inne goje rutsch in ut nuje joar. (voor de Hollanders e.a. onder ons die geen Limburgs dialect lezen kunnen hier de vertaling: Een gelukkig Kerstfeest en een goed nieuw jaar) :-)

Uiteraard wens ik jou, je naasten en alle mensen die op dit forum actief zijn, hetzelfde maar vooral gezondheid want dat is onbetaalbaar en niet te koop.:thumb:

De ontknoping/oplossing: nadat ik werkelijk ALLE mogelijkheden had uitgeprobeerd, met USB, zonder USB, alle mogelijke combinaties heb ik nog een laatste mogelijkheid ( eigenlijk tegen beter weten in...) geporbeerd en heb opnieuw Oamei geïnstalleerd en de back-up die ong. 1/2/ week als corrupt werd gemeld toch maar geïnstalleerd. En ziedaar....... het werkte en het werkt na vijf keer opstarten nog steeds. Daarnaast ook allwe wachtwoorden, inlogcodes etc. terug.

I amme happy :-)

Ik heb er geen verklaring voor maar het functioneert en dat is het belangrijkste.

Aan allen die positief hebben mee gedacht en goede adviezen hebben gegeven, dank en maak er nog een paar goede dagen van.

Hou afstand en blijf gezond!

"Oamei is kerstwonder".
Zeker een nieuw en revolutionair programma tijdens de kerst uitgebracht.;):d:d:d

Mooi dat het is gelukt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan