betalingen per kas of pin scheiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stubbe57

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2012
Beste forum leden.

Ik heb een probleem waar ik niet uitkom. Het moet niet moeilijk zijn, maar kom er niet uit.

In een scherm fm verkoop_01 heb ik 2 knoppen, kas en pin welke een kassa of pin bon uitprinten tot zover gaat het allemaal goed.
Maar ik wil dat er in mijn tabel tb verkoop_01 in het veld betaald_per op het moment dat ik op kas druk er een 1 en als ik op pin druk een 2 in het veld betaald_per wordt gezet.
Hiermee kan ik mijn einde dag rapporten draaien en mijn kas en pin betalingen gescheiden bekijken.

Wie kan mij uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.

Alvast hartelijk dank

Waarom doe je het niet met een keuzelijst of groepsvak? Dat kun je aan het tabelveld koppelen. En de printactie kun je er ook aan koppelen.

Dat met een ja/nee vak heb ik geprobeerd maar dat gaf niet het gewenste effect. Groepsvak is een onbekend iets.

Wat mankeert er aan een keuzelijst? Die kan je gewoon een 1 of en 2 laten wegschrijven, als je dat wilt.

ik begrijp wat je bedoelt , maar ik zou niet weten hoe ik die code zou moeten schrijven, zou jij me misschien op weg kunnen helpen ?

De code heb je toch al? Die hoef je alleen maar te verplaatsen naar ofwel de keuzelijst, ofwel naar het groepsvak. Wel zul je, als je nu twee knoppen hebt met twee verschillende acties, met een Select Case moeten werken om de juiste printopdracht uit te laten printen.
Als je er niet uitkomt, doet een voorbeeldje wonderen :).

De printknop heb ik en hij print ook het rapport op de aangegeven printer, maar ik zou niet weten hoe ik dan in de genoemde tabel/veld een 1 of een 2 zou moeten krijgen wanneer ik 1 van beider knoppen om te printen indruk.
Het werken met access via de menus lukt me aardig maar dit soort codes schrijven is me nog niet helemaal helder.
Ik weet dat bepaalde dingen kunnen, maar de hamvraag is hoe...

Zijn we weer terug bij het begin :). Want dan zeg ik weer: gebruik ofwel een keuzelijst (met invoervak) of een groepsvak om de waarde op te slaan en de printactie uit te voeren.

Gevonden, het groepsvak doet precies wat ik wil.

Bedankt,

Nooit te oud om iets te leren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan