betalling webwinkel

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem008

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Goede dag

Ik ben al een hele tijd bezig met het volgende, en dacht ga er nu een een vraag over maken.
het volgende

Ik heb een webwinkel waar de mensen niet ideal kunnen betalen dit is om twee redenen

1 gezien de webwinkel(voorlopig) niet mijn hoofd inkomsten zijn en ik voor mijn andere werkzaamheden ook wel eens in het buitenland
zit , wil ik geen ideal want als ik bijv in frankrijk zit en er bestelt iemand 1 wieltje moet hij hem ook de volgende dag krijgen.

2 ik heb ok veel lange producten bijv 6.oo mtr dus als iemand in groningen 1 pijp van 6.00 mtr bestelt moet daar eens even over de verzendkosten nagedacht worden.

Maar om dan nu bij mijn probleem te komen

Ik doe het nu zo , de klanten kunnen een formulier invullen op mijn webwinkel en verzenden , ik stuur ze dan vervolgens de betaal gegevens met een pdf bijlage
en als de klant dan betaalt heeft verstuur ik de producten.

Dit gaat in over het algemeen wel goed, alleen ik heb nog steeds veel bestelingen waar ik de fatuur gegeven door stuur en vervolgens nooit meer wat hoor.

dit kan naar mijn idee de volgende redenen hebben

1 de klant kijk heel weinig in zijn mailbox
2 de klant heeft al ergens anders bestelt

en mischien ook nog wel mensen die proberen te bestellen zonder vooruit te betalen ( en dat ook niet later doen)
Ik prakizeer mijn rot om hoe ik die beter kan doen

Ik heb ook al gedacht om de mensen tevens een sms te sturen met daarin bijv "uw betaal gegeven staan in uw mailbox" maar wat vinden de mensen daar van
Ik heb wel eens met een bedrijf hier over gesproken maar dan krijg je gelijk het antwoord , ja dan moet je ideal nemen.

Persoonlijk zou ik dat zeer storend vinden om meteen gestalkt te worden met een sms er achter aan.(daarbij zou ik mijn 06 ook niet zomaar aan bedrijven geven wegens reclame onzin)

Tja dat je niks meer hoort van veel bestellingen is natuurlijk een beetje jammer, de klant kan altijd even laten weten dat diegene geen interesse meer heeft.
Misschien ben je wat te duur, en schrikken mensen van de kostenpost?

Btw ik bestel ook enkel waar ik kan betalen met ideal bij webwinkels , omdat mij dat een veilig gevoel geeft met betalen.
m.v.g

Hoi,

Je zal toch even vanuit de klant moeten kijken zou jij zo geld overmaken en maar hopen dat het product geleverd wordt denk dat dit het grootste probleem is dat de klanten denken hun geld kwijt te zijn voorbeelden genoeg denk ik .En geen reactie op je factuur (wat eigenlijk geen factuur is) is eigenlijk gewoon het risico van zaken doen hoort er bij denk ik zo;)

Laatst bewerkt:
Je zou toch gewoon iDeal kunnen nemen, en in de verkoop-/levervoorwaarden duidelijk stellen dat de levertijd 3 weken maximaal kan zijn ná betaling?
En verder ben ik het met Modag eens dat offertes (met prijsopgave/betalingsgegevens) waar verder niets mee gedaan wordt door de klant risico zijn van zaken doen. Je kunt er wel evt. 2 weken na verzending er achter aan bellen of het ontvangen is en wat er evt. mis is met de offerte etc.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan