• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beta's berekenen van een regressiemodel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathieuv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2012
Berichten
4
Beste forumleden,

Weet iemand van jullie hoe je de intercept en beta's kan schatten van een meervoudig regressiemodel?
Ik weet hoe je dit moet doen voor een enkelvoudig regressiemodel, maar voor een meervoudig regressiemodel is het nog niet gelukt.
Via data analysis --> regression kan ik weliswaar de regressie uitvoeren in excel, en krijg ik een kolom met allerhande informatie (waaronder de intercept en de beta's). Maar ik zou moeten werken met een rolling window principe (zie excel-file), waardoor ik wat in de problemen zit.

In bijlage heb ik een excel-file toegevoegd met een voorbeeldje. Tabblad 1 heeft betrekking op een enkelvoudig regressiemodel, Tabblad 2 op een meervoudig regressiemodel.

Bedankt voor jullie hulp

Bekijk bijlage meervoudige regressie.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Mocht er iets niet duidelijk zijn, mag je het mij altijd laten weten ;)
 
Mathieu,

Misschien voor mensen die je vraag wel hebben begrepen, aardig om te melden wat je oplossing dan is.

Het is het beste om te werken met de LINEST functie. Aan de hand van deze functie heb je de verschillende schattingen elk in een aparte cel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan