Betekenis van Moederbord geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

juliannn

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2010
Hallo,
ik heb een probleem met mijn computer, ik heb een beetje met me PC gekloot, met mijn RAM stikjes, ik had perongelijk DDR ram in een DDR2 gedaan, nu is datt niet gelukt logisch. daarom heb ik het oude stickje terug geplaatst.maar toen ik de pc opstarte kreeg ik een zwart scherm, muis geen stroom maar toetsenbord, hardeschijf starte niet meer op, ik dacht gelijk me moederbord is stuk, dat denk ik nu nog steeds. toen hoorde ik nog geen piepjes, maar nu gelukkig wel weer. ik heb mijn batterij eruit gehaald, pc opgestart en baterij er weer in. ik hoor nu 1 lange piep en 2 korte (LINK) . gezocht op internet daar staat dat het te maken heeft met mijn videoinput, ik heb helaas wel video onboard dus geen videokaart :confused: hoe kan ik er nu achter komen wat nu wel mijn probleem is? alvast bedankt

Van de binnenkant van de pc heb ik niet veel verstand, maar ik heb meerdere malen gehad, dat als ik bezig ben geweest methet werkgeheugen, ik het er niet goed meer had in geplaatst.

Heb je het stevig aangedrukt? Niet te hard drukken hoor.:thumb:

nouja, de 2 pennetjes die er tegen aan komen die klikken allebei, dat lijkt me voldoende?:eek:

Kun je het nog iets verder drukken? Bij mij zegt het dan nog eens klik.

Nogmaals: niet te hard drukken.

ik zal het proberen, maar me moederbord zegt dat er iets heeft te maken met de video input?
ps. kan ik al met zekerheid zeggen, dat me mobo niet kapot is? omdat hij nog piept?

het is een Asus, type ga ik direct opzoeken, ook al heb je er nu waarschijnlijk nog niks aan.

Die volgorde is natuurlijk ook niet goed:

EERST batterij erin en DAARNA pas aanzetten... grote kans dat je moederbord inderdaad overleden is door al die handelingen.

Maar goed, type van het Asus bordje is WEL belangrijk.
Dan kunnen we zien welke bios het bordje heeft en PAS DAN weten we, wat de piepjes betekenen

Ok, de betekenis van die piejes klopt dus wel:

1long, 2 short Video adapter error

Als je geen losse videokaart hebt, dan zou je inderdaad wel eens een overleden moederbord kunnen hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan