beter alternatief sigma 18-200 voor canon 400d

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0171

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2010
Hallo,

ik ben op zoek naar een beter alternatief (qua scherpte) dan de 18-200 sigma die ik nu bezit. vind dat deze lens geen topper is en geen mooie foto's maakt als je gaat beoordelen op scherpte. (niet scherp en ook niet mooi)

het al even gekeken naar de canon 17-85 en de 18-135, welke is beter,

wil er niet meer dan 300 euro voor uitgeven (2e hands mag ook)

misschien dat jullie mij kunnen helpen bij de keuze, die van hierboven of weten jullie betere met een beetje zoom waarmee je uit de voeten kan en
ook nog een groothoek (allround lens)

alvast bedankt.

mvg robert

Robert,

Een alternatief voor die lens is bv. 2e hands EF 28-135 rond de 200 a 250 euro of inderdaad de 18-135 vooral de eerste is goed scherp, maar als je echt scherpe foto's wil hebben zal je toch dieper in de buidel moeten tasten . Ik heb beide lenzen gehad en weer verkocht. Nu heb ik de L serie en dat is toch echt heeeeeeeeeeel veel beter! Als je goedkoop een scherpe lens wil hebben koop dan een prime lens (vast brandpunt) .
Als je in de zoomlenzen blijft en niet meer dan 300euro uit wil geven zal het absoluut tegenvallen. de beginnende goede lensen in zoom zijn de 70-200 F4 zonder stabilisatie (met is beter maar duurder) deze zijn vanaf 380 euro op marktplaats.
Een topper van Canon is de EF 50 mm 1.8 deze kost rond de 100 euro en is qua scherpte en bokeh voor portretten bijna gelijk aan de duurdere broeders van 1400 euro! Het is een plastic lens maar plastic fantastic! de meeste fotograven hebben deze lens erbij, ik ook en een portret is echt loepzuiver!
Hoe meer je kunt zoomen met een lens hoe meer er fout kan gaan met scherpte onthou dat maar goed.

Veel succes ermee

Als je perse ook vanaf 18mm wil fotograferen, dan zou ik inderdaad 18-135 aanraden, liefst zelfs 18-85 en een 75-200 los te nemen voor het werk op afstand.

De Canon 400D heeft als het goed is een standaard lens van 18-55mm. Je zou hiernaast ook eens kunnen kijken naar de Canon 55-250mm IS lens. Deze valt mooi binnen je budget en is een verlenging op de standaard lens. Ik heb zelf deze combinatie, met de Canon 400d, ben er zeer tevreden over.

Hier in mijn eigen topic over een nieuwe lens van 2010, staan nog wel sugesties en links;
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ief-voor-standaard-kitlens-18-55mm-Canon-400D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan