beter alternatief voor Sitecom WL-342 modem/router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fred007

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2011
Schakel binnenkort over naar andere provider. Internet komt dan binnen via kabel (100Mbit/s - 10Mbit/s). Kabelmaatschappij levert deze internetaansluiting met Sitecom WL-342 modem/router. Is volgens mij niet van deze tijd. Wil vanuit deze modem/router minimaal één telefoon kunnen aansluiten, ’n draadloos netwerk kunnen opzetten met enkele pc’s met ‘n draadloze LAN 802.11n Network Adapter en ál deze pc’s draadloos ’n snelle verbinding kunnen laten maken met internet. De printer zou draadloos aangestuurd kúnnen worden via ‘n 802.11 of ‘n 802.11g mode.
Waar vind ik een test/vergelijkend onderzoek van N300 wireless N routers? Wie kan me iets beters dan ‘n Sitecom WL-342 aanbevelen voor deze snelle verbinding?
Alle tips welkom.

Waarom is die niet van deze tijd?
Is een router uit de nieuwste X serie van Sitecom !!

Als het deze is dan heb je daar een prima en rete snelle router aan hoor.
Wat jij allemaal wil is totaal geen probleem voor deze router.
Heb zelf altijd Sitecom 300 N routers van en ben uiterst tevreden !

Die 100 Mbit trekt hij met gemak !!
Ik heb een 120 Mbit aansluiting die ik soepel draadloos haal en verder zitten er ook nog 4 Gigabit poorten op !!

Ik heb volledig bereik ( alle streepjes vol ) twee verdiepingen hoger door betonnen vloeren.....

Kortom, niet mis met deze router wat overigens GEEN modem is !!

http://tweakers.net/pricewatch/233885/sitecom-wl-342-wireless-router-300n-x3.html#tab:prices

Wil je toch een alternatief dan raad ik je de Netgear WNDR 3700 aan !!

Laatst bewerkt:
Hallo Terrarabo,
Heb nauwelijks kennis vwb. modems/routers. Veel met ADSL gewerkt met de standaard bijgeleverde modems en ooit heb ik de glasvezelkabel rechtstreeks op ’n netwerkkaart aangesloten gehad, geloof ik, maar dat is héél lang geleden. Ditmaal is de provider is érg onduidelijk op z'n website. Spreekt ergens over 'n Sitecom N300 als modem en heeft het over de Sitecom WL-342 als router. Volgens internetadvertenties is deze WL-342 al wat ouder (2 jaar dacht ik ergens gelezen te hebben) en deze wordt hier en daar tegen érg lage prijzen aangeboden. Niettemin lijkt deze provider nog steeds de hoofdprijs te willen vangen.
Ík dacht dat ik weer een all-in-one modem/router nodig had maar nu wordt me op ’n ander forum verteld dat ik voor een aansluiting op de kabel helemaal geen modem nodig heb. Dát zou de uitleg op de site van de provider verklaren en dan zou ik inderdaad aan de Sitecom WL-342 als router genoeg hebben. Voor mij is het nog allemaal onduidelijk. Altijd ADSL gehad en als ik dan zo'n dure kabelaansluiting neem wil ik wel zeker weten dat ik, kwa snelheid, er uit haal wat er in zit.....
Terrarabo, in m’n reactie ging ik uit van ’n router die 2 jaar geleden op de markt is gezet en die momenteel gedumpt wordt. Stilstand is achteruitgang in deze materie en derhalve dacht ik er van uit te mogen gaan dat er ondertussen wellicht betere/snellere modem/routers te koop waren. Derhalve; heb ik aan een router voldoende en welke is dan aan te bevelen (vwb. snelheid)?
Alle info welkom.

Zoals gezegd, deze voldoet prima!

En nogmaals, wil je een alternatief dan raad ik de Netgear WNDR 3700 aan....

Ik zou je de moeite besparen !

Als het niet zo was had ik het je ook gemeld hoor, Sitecom heeft echt goede routers en zeker uit deze serie.
Succes ermee en misschien als je alles in huis hebt dat je nog even wat laat horen!!??

Hallo Terrarabo,
Uiteraard laat ik nog van me horen en zeker als alles eenmaal loopt. Maar zoals gezegd; 'k heb nauwelijks kennis vwb. modems/routers en probeer dus via enkele forums kennis te vergaren. Ik was dus eigenlijk op zoek naar een modem/router ineen maar via een van die forums bereikte me het bericht dat voor de kabel helemaal geen modem nodig was....
Verder is het zo dat de kabelfirma hier KBG (kabelmedia.nl) internet niet langer via Caiway de kabel op stuurt maar dat voortaan zélf doet. Waarschijnlijk dientengevolge is het nauwelijks duidelijk waarmee je in zee gaat, de site is érg onduidelijk, welke modem/router is onduidelijk, de eisen vwb een e-mailadres zijn onduidelijk (underscores?), geen beveiligingspakket leverbaar en de klantenservice is niet zoals je verwacht van een firma waarvan we al meer als 20 jaar het TV-pakket afnemen. Dat terwijl we nb. éigenlijk geïnteresseerd waren in hun duurste internetpakket.
Anderzijds is het, bij mijn weten, de enige aanbieder van snel internet hier. Zodoende ben ik zélf aan het zoeken mbv welke modem/router ik zo'n dure internetaansluiting het best tot z'n recht kan laten komen en alle hulp is daarbij heel erg welkom.
Gísteren zou er bv. 'n Aries modem bij geleverd worden.

Laatst bewerkt:
Nou, het spijt mee maar ook bij een kabel verbinding heb je gewoon een modem nodig hoor. Signaal moet omgezet worden.
Ik heb ook internet via de kabel en daarbij een modem. Daarna volgt mijn router zodat ik meerdere PC's en laptops draadloos in huis heb !

Uiteraard heb ik om eea te verifiëren ook geïnformeerd bij Caiway en zoals de sfeer aangaande dit hele verhaal/de weinig coöperatieve houding van KBG al deed vermoeden; er zijn twee aanbieders van kabelinternet bij ons in het dorp op één en dezelfde kabel. Er zijn vwb kabel-internet accounts momenteel contracten af te sluiten zowel via kabelmedia.nl (kbg) als via caiway.nl. Op eenzelfde kabel de keuze uit resp. 3 en 6 héél verschillende accounts. Wie kent dit? Heb ik iets gemist? Meerdere internetaanbieders op één kabel al mogelijk? Zojuist ontvangen mail:
Geachte heer .
In uw e-mail heeft u een vraag over de abonnementen van Caiway.
Het televisie gebeuren in verloopt via KBG inderdaad en staat in zijn geheel los van de abonnementen van Caiway.
U kunt dus via de website van Caiway de verschillende snelheden bekijken om een keuze te maken voor uw eigen gebruik.
Zo kunt u kiezen uit 3 verschillende abonnementen, deze zijn Ultra, Super en Standaard.
Voor meer informatie kunt u terecht op devolgende website http://www.caiway.nl/site/nl/particulier/internet
Nog meer hulp welkom…

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan