Beter antivirussysteem installeren!

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmie1

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Ik heb nu een jaar mijn AVG IS-suite maar ik kom erachter dat elke virus erdoor komt en dat het verwijderen ervan een ramp is. Daarom ben ik zelf opzoek naar een ander systeem.
Ik heb al een lange speurtocht achter de rug ivm onze ex-pc's en ex-laptops.... xD :o:P

Met deze heb ik ervaring:

-Avg [gratis én betaald] (hopeloos slecht en belastend)
-Norman (ingewikkeld, duur en het werkt ook niet)
-Nod32 had ik via een vriend gekregen maar kreeg problemen met Windows...
-Norton (belast best wel veel, maar okéé)
-Comodo firewall

Kan iemand mij iets aanraden? Ik hoor ook vaak dat Kaspersky weinig doet en tegenhoud...

thnx for answering,

Tim

p.s. liefst mét firewall

Laatst bewerkt:
Microsoft Security Essentials (gratis)? Is Microsoft eigen, dus minst belastend voor je systeem.
Maar hoe geraak jij aan die virussen? Open je EXE bestanden ofzo? Want dan kan je beter een virtuele Windows installatie gebruiken om bestanden eerst te testen...

Microsoft Security Essentials (gratis)? Is Microsoft eigen, dus minst belastend voor je systeem.
Maar hoe geraak jij aan die virussen? Open je EXE bestanden ofzo? Want dan kan je beter een virtuele Windows installatie gebruiken om bestanden eerst te testen...

Ik weet echt niet hoe het erop komt. Ik leen m'n laptop nu ook ff uit aan m'n ma, haar laptop was net 3 weken oud en alweer stuk. Miskoop ;p. Misschien via de mail of facebook

Microsoft Security Essentials is idd goed... en scand alle gedownloade bestanden. K had um.... ik heb dr nu geen... ik kijk gewoon of de bron betrouwbaar is.. i know, riskant.. maar als het mis gaat kan ik mn externe drive eruit trekken en ben niks kwijt... mss voor jou ook een idee als je vaak virussen hebt. Gwn een simpele exferne harde schijf naast je router zetten.

Dit is puur persoonlijk voor iedereen, ik raad AVG/Avira aan. Jij zegt dat Kaspersky veel door laat, andere zeggen dat het een van de beste is. Probeer er een paar uit en kijk welke je het beste vindt.

Ik heb avast die vind ik erg fijn, die kan je in combinatie gebruiken met COMODO firewall voor mij is windows firewall genoeg. COMODO Firewall is firewall en niet ANTIVIRUS!!! Kaspersky is wel goed hoor, maar geen freeware. NOD32 ook fijn maar moet je voor betalen.

Avast:
http://download.cnet.com/Avast-Free...0019223.html?part=dl-85737&subj=dl&tag=button

COMODO Firewall:
http://personalfirewall.comodo.com/free-download.html

Microsoft Essential Security (ben meer avast fan geworden laatste tijd)

http://www.microsoft.com/en-us/security_essentials/default.aspx

Dit slaat echt nergens op he? Microsoft Security Essentials is van Microsoft? Dus ? Dit zegt niet dat dit ook het snelste is? Office 2010 is van Microsoft is dit zo snel, nee en erge systeembelasting! Bijna alle software in Windows maakt gebruik van .exe bestanden! Waarom in een virtuele machine de bestanden testen op Windows? Download en scan het met Linux!

@TS

Je hoef toch geen nieuwe PC te kopen in verband met een virus? (als de hardware niet kapot is gegaan, wat ik echter nog nooit heb gehoord)

Laatst bewerkt:
Microsoft Security Essentials is idd goed... en scand alle gedownloade bestanden. K had um.... ik heb dr nu geen... ik kijk gewoon of de bron betrouwbaar is.. i know, riskant.. maar als het mis gaat kan ik mn externe drive eruit trekken en ben niks kwijt... mss voor jou ook een idee als je vaak virussen hebt. Gwn een simpele exferne harde schijf naast je router zetten.

Ja, die externe hdd heb ik ook nog niet, gaat beetje moeilijk duss....

Dan gebruik je toch je windows firewall:o
Meestal is die niet genoeg, hé. Waarom hebben mensen anders überhaupt een extra firewall nodig?

Dit is puur persoonlijk voor iedereen, ik raad AVG/Avira aan. Jij zegt dat Kaspersky veel door laat, andere zeggen dat het een van de beste is. Probeer er een paar uit en kijk welke je het beste vindt.
Ja, ik heb er ook een paar geprobeerd, alle bovenstaande heb ik hier ook al weer op geprobeerd. Maar die voldoen allemaal niet ;S

Ik heb avast die vind ik erg fijn, die kan je in combinatie gebruiken met COMODO firewall voor mij is windows firewall genoeg. COMODO Firewall is firewall en niet ANTIVIRUS!!! Kaspersky is wel goed hoor, maar geen freeware. NOD32 ook fijn maar moet je voor betalen.

Avast:
http://download.cnet.com/Avast-Free...0019223.html?part=dl-85737&subj=dl&tag=button

COMODO Firewall:
http://personalfirewall.comodo.com/free-download.html

Microsoft Essential Security (ben meer avast fan geworden laatste tijd)

http://www.microsoft.com/en-us/security_essentials/default.aspx

Dit slaat echt nergens op he? Microsoft Security Essentials is van Microsoft? Dus ? Dit zegt niet dat dit ook het snelste is? Office 2010 is van Microsoft is dit zo snel, nee en erge systeembelasting! Bijna alle software in Windows maakt gebruik van .exe bestanden! Waarom in een virtuele machine de bestanden testen op Windows? Download en scan het met Linux!

@TS

Je hoef toch geen nieuwe PC te kopen in verband met een virus? (als de hardware niet kapot is gegaan, wat ik echter nog nooit heb gehoord)

Ik heb comodo al, maar de meldingen die steeds terugkomen zijn zo ''zeikerig'' en het zorgt ook wel voor een aardige belasting.

Ik heb familie die Avast gebruiken, maar bij hen is de computer ook een slagveld. Moest dit jaar alleen al 2x windows herstellen met cd en gegevens scannen+back-uppen. xD

En nee, het is belachelijk dat je zogenaamd een nieuwe pc koopt vanwege een virus. In het ergste geval(volgens mij) een andere harde schijf...

Microsoft office is idd zwaar, maar ik denk dat de alternatieven niet goed genoeg zijn om Office te overtreffen. Openoffice bijvoorbeeld, loopt vast als ik een office-2003 docje open. En onze schoolomgeving neemt ook geen vreemde documenten aan, dus moet je wel office gebruiken.

Op zich sta ik wel open voor nieuwe programma's en besturingssystemen. Maar je moet toch mee met Windows want werken met linux of mac os x gaat op school nou eenmaal niet :p

------------

Hoe dan ook, ik scan net nu weer met MBAM (1x per dag) en hij geeft weer Spyware.Passwordthief aan... :p

Ik heb nu iets gelezen met Panda cloud ofzoiets, kent iemand dat?

Valt me op dat jij dan degene bent met problemen met allerlei antivirus software.En dat anderen("wij dus")nagenoeg geen last hebben met welk prog dan ook.

dus? Wat wil je daar dan mee zeggen? :(
Ik ben veel van antivirus veranderd, ja, ik heb ook niet veel RAM en CPU-snelheid dus ik moet een lichte maar toch effectieve bescherming vinden!

Laatst bewerkt:
Dat deze op slot gaat. Discussie over de beste en niet de beste hebben we hier heel vaak en ontaard veel in welles nietes. Bovendien heeft het ook vaak te maken met persoonlijke voorkeur. Slechte virusscanners bestaan niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan