Beter geluid voor Philips LCD-tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Econz

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2006
Berichten
35
Beste mensen,

Ik heb sinds een paar dagen een Philips LCD-tv tot mijn beschikking (model: 42PFL3403 met HDMI aansluiting http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/philips/42pfl3403/specificaties/238884/ ).
Het geluid van deze tv is heel erg bagger oftewel zeer slecht.
Nu wil ik graag een beter geluid creeren dmv een 5.1 speakerset of een 2.1 speakerset te kopen.

Weet iemand wat ik het beste hiervoor kan kopen,zodat het geluid van mijn tv beter zal zijn?
Nu is mij verteld dat een tv-zender nooit 5.1 of surround uitzendt.Dit hoeft voor mij ook niet persee,het mag voor mij ook alleen maar stereo zijn,als ik maar beter geluid heb.
Ook heb ik een Philips HD-recorder (model: DVDR 3360 H http://www.kieskeurig.nl/dvd-recorder/philips/dvdr3360h/specificaties/166034/),deze heeft overigens geen HDMI aansluiting.
Is het ook mogelijk om op deze DVD-HD recorder bv een 5.1 speakerset aan te sluiten en krijg ik dan automatisch beter geluid (stereo of surround) van mijn tv als ik gewoon naar een zender kijk?

Ik wordt er niet wijs uit :eek:

Ook werd mij verteld,dat ik een versterker moest aanschaffen als ik 5.1 wilde aansluiten op mijn LCD-tv,de ander zegt weer dat de DVD-HD recorder als versterker fungeert.
Ik heb ook nog een Samsung Digital Cable Receiver (model: DCB-B270R http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2007/05/bespreking_samsung_dcbb27.shtml ) oftewel een settopbox,waarmee ik digitaal tv heb van @home of Ziggo inmiddels.

En ik heb nog een video-recorder (model: Philips VR600 http://www.amazon.co.uk/Philips-VR600-Video-Recorder/dp/B0002DEULA )die aangesloten is op mijn DVD-HD recorder,maar ik ben van plan om deze er tussen uit te halen omdat ik die niet meer veel gebruik.


De aansluitingen:
De COAX-kabel (cable tv) gaat rechtstreeks naar mijn videorecorder,vanuit mijn videorecorder gaat er een COAX-kabel naar mijn DVD-HD recorder en vanuit mijn DVD-HD gaat er een Scart-kabel naar de Samsung settopbox.Vervolgens gaat er weer een Scart-kabel naar mijn LCD-tv



Nogmaals mijn vragen:

1: Wat is de beste optie om beter geluid te creeren als ik naar een tv-zender kijk?
2: Kan ik op mijn DVD-HD recorder een 5.1 set aansluiten waardoor OOK het geluid van de tv-zenders beter wordt?
3: Heb ik een aparte versterker nodig?
4: Hoe wordt een 5.1 of 2.1 set aangesloten op mijn LCD-tv of op mijn DVD-HD recorder ( via scart-kabel of tulp-stekkers of iets anders)?


Ik hoop dat jullie me een eindje op weg kunnen helpen en ik zou het dus erg waarderen als jullie mijn antwoord op een of al mijn vragen kunnen geven.

Alvast heel erg bedankt!! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Je dvd recorder heeft geen versterker zo te zien. Het beste is om een 5.1 of 7.1 receiver te gebruiken en daar boxen op aan te sluiten.
 
Je dvd recorder heeft geen versterker zo te zien. Het beste is om een 5.1 of 7.1 receiver te gebruiken en daar boxen op aan te sluiten.

Bedankt voor je snelle reactie,maar kan ik dan mijn tv en mijn dvd-recorder hierop aansluiten of geldt dat alleen voor de tv?
 
Oke bedankt,misschien heeft iemand anders nog antwoorden op mijn verdere vragen? :thumb:

EDIT:

Ik was even aan het kijken naar de mogelijkheden en nu vond ik het volgende.

http://www.wehkamp.nl/w2/Winkelen/K...&SC=N0A&KAC=N40&ArtikelNummer=711019&AI=7#t10

De reviews zijn erg positief en de prijs is niet erg hoog.
Ook omdat mijn TV,DVD-HD en Video van hetzelfde merk zijn,lijkt me dit wel wat.

Wat vinden jullie?
 
Laatst bewerkt:
Beter geluid krijg je door niet de TV te gebruiken voor de geluidsweergave, maar een externe geluidsinstallatie (=versterker) en (2) normale luidsprekers.

Als je nog zo'n set hebt staan, en 1 stereo bron hebt, dan sluit je die bron aan op de aux- of tape ingang van de versterker (met een verloopje van scart naar tulp).

Jij hebt meerdere bronnen, die ook surround geluid kunnen weergeven. Surround geluid van bijv. een settop-box of DVD speler kun je alleen horen door gebruik te maken van de digitale audio-uitgang. Die uitgang moet aangesloten worden op een digitale ingang van een Homecinemaset of AV-receiver. Slechts een enkele Homecinemaset heeft een digitale ingang; op AV receivers is die ingang min of meer standaard (Deze poort is te herkennen door de aanduiding Coaxial, Optical, Digital of SP-DIF. Met coaxial wordt hier iets anders bedoelt als de coaxiale -antenne- beeld verbinding).

In jouw geval is investeren in een AV-receiver inderdaad de beste keus. Als je al een Home Cinema set vindt met digitale ingang, dan heeft die er maar 1. Je moet dan nog steeds een kabel omsteken als je een andere bron wilt beluisteren. Op de AV-receiver zitten meestal meerdere digitale ingangen, waarbij je met een druk op een knop voor een andere bron kiest. Dit soort apparaten zijn te koop vanaf +/- €250,- Zonder luidssprekers. Je zou kunnen beginnen met 2 luidsprekers, en dan doorsparen voor de achter- & centerspeakers en evt. een subwoofer.

De Philips die je voorstelt is geen slimme keus. Er zit geen digitale ingang op, en de DVD -speler heb je al.. Bovendien denk ik niet de geluidskwaliteit van zulke boxjes veel beter is dan wat er nu uit je TV komt..
 
Ik ben toch eigenwijs geweest en heb deze set aan geschaft en ik ben er hartstikke blij mee
.
Het duurde wel even voordat ik de kabels op de juiste wijze had aangesloten op mijn dvd-HD-recorder Tv en settopbox,maar na een klein uurtje was het voor elkaar.
Het is wel zo dat ik de source(bron) van me tv en van de receiver steeds moet wisselen als ik bv dvd of tv wil kijken,maargoed,daar is een Logitech Harmony afstandbediening dan weer heel erg makkelijk voor,die regelt dat met 1 druk op de knop.

Verder is het een hele verbetering qwa geluid,ik hoor nu klanken die ik voorheen nog nooit gehoord had :p. Echt goed surround sound en dat voor zo weinig geld.
Geen last van ruisjes of piepjes.

En wat een uitkomst die USB aansluiting!
Muziek,foto's en films op een USB-stick zetten,in de receiver steken en volop genieten!!

Ook heel makkelijk is het om programma's te rippen van bv "uitzending gemist.nl" of "programma gemist.nl" en deze vervolgens om te zetten naar divX-bestand.
Deze idem dito op je USB-stick dumpen en je kunt je programma's weer bekijken via je receiver.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan