Betere prestatie van PC nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

3DCAD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2013
Berichten
4
Beste mensen,

Ik werk al een tijdje met een 3D teken programma en dat gaat goed.
Maar ik wil dat hij virtueel beter word.

De PC is geen nieuwe meer maar als ik ga kijken voor een nieuwe weet ik al helemaal niet welke ik moet nemen, want de specs voor het programma zijn niet zo spectaculair, maar ik heb nu al een betere pc dan de specs aangeven en hij loopt nog niet lekker. Ik heb ook al het mooie grafische van windows uit gezet (schaduw van iconen, slepen. etc.).

Moederbord:Gigabit M59SLI (weet de versie niet)
Videokaart: NVidia Geforce 8600GT
Processor: AMD Athlon 64 dual core 3800+
Kloksnelheid: 2.01GHz
RAM geheugen: 2 GB (2x 1GB van GEIL (duits merk) plaats voor 4x 2GB)

Kan iemand mij adviseren wat er vervangen moet worden zodat mijn pc beter presteert?

En nog een andere vraag:
Als mijn pc een nacht lang niks heeft gedaan en ik de volgende dag weer verder wil gaan met het nog steeds openstaande programma, dan duurt het echt lang voordat de pc wat wil gaan doen.
Is hier wat aan te doen of moet ik hem gewoon uitzetten? maar ik heb gehoord dat een harde schijf een x aantal keer opstarten meegaat dus ik zet hem eigenlijk maar 1 keer in de week uit.

Als je meer info wilt moet je het even laten weten.

MVG
 
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Heb je vraag even in de juiste sectie gezet gaat om een systeem upgrade en niet alleen om de videokaart succes met de vraag:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je harde schijf de vertragende factor is --> overweeg eens een SSD aan te schaffen. Ondanks dat je nog SATA2 aansluitingen hebt gaat dat een enorme prestatiewinst opleveren, zelfs bij deze oudere pc ;)
 
Ik zou werkgeheugen uitbreiding overwegen, alleen is dat weer afhankelijk van je Windows-versie, 32 of 64 bit...
en waarschijnlijk een andere processor.
Ik denk dat je beiden van marktplaats ofzo af zou moeten halen voor een nuttige uitbreiding
 
pc is wel zwaar verouderd wellicht moet je zelf af gaan vragen of het nog wel waard is om hier geld in te stoppen
moederbord is zwaar verouderd gezien de cpu ondersteuning kan hier alleen nog het oude AM2 Athlon X2 in en ook die zijn traag voor wat je er mee wilt gaan doen
en dan zit je nog met andere componenten die een vertraging geven

je zult dus een nieuw moederbord + geheugen + cpu hebben wil je echt prestatie winst behalen

Als mijn pc een nacht lang niks heeft gedaan en ik de volgende dag weer verder wil gaan met het nog steeds openstaande programma, dan duurt het echt lang voordat de pc wat wil gaan doen
dat klinkt als een brakke voeding


SSD zal alleen helpen bij laden van bestanden maar renderen niet
 
Laatst bewerkt:
:( Of je ook bij N-Vidia configuratie scherm 3-D instellingen even nakijken moet ?

2zfo750.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het zal dus neerkomen op een upgrade-set met een goede voeding?
Tsja ... Wat mag het kosten? word nu de hamvraag ...

Maar aan de andere kant, als je PC nu al ruimschoots aan de programma-eisen voldoet ... (maar je wil wel beter...)
Welk 3D programma gebruik je en welke Windows heb je? 2 GB is amper genoeg voor WIN7 ...
 
Modag: Thanks ben hier voor het eerst.

Whittey: Ik gebruik Autodesk Inventor 2010 en Windows XP 32bit, expres al want 1: Ik weet niet of het programma op win7 wil draaien, 2:met win7 word zowiezo het systeem zwaarder belast dan winXP.
Ja ik wil een beter systeem, werk elke dag mee.
Geheugen uitbreiden is me vertel bij onze computer winkel dat meer dan 2x 1GB, bijna geen verschil maakt.

ROYONIX: Ik heb alles net op prestatie gezet, kijken of dat dit scheelt.

firest0rm: De voeding zit er nu 1 jaar in. 450Watt, had een Zallmann van 600Watt maar die heeft het begeven.

Ik denk zelf ook dat het dan de combi moederbord en cpu is omdat die verouderd is. Maar als ik die ga vervangen kan ik denk beter een stabiele gamer pc kopen denk ik.
Maar is dan bijvoorbeeld op de site gamerpc de budget pc al wat of moet het een AMD game PC of een Intel game PC worden.
Ik kan aan de specs niet zien of het een goeie is of niet.

Graag jullie reactie
 
Het is net een stofzuiger met al die ventilatoren, maar koel zal die wel blijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan