Betere processor of meer werkgeheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

randy1991

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe Laptop en zit in dubio.
Ik heb niet veel geld te besteden maar wil wel een laptop waar ik tegelijk msn, windows media player, verschillende internettabladen en dan ook HD Youtube filmpjes bekijken. Dit alles tegelijk.
Ik ben aan het kijken naar een Dell laptop die ik zelf samenstel. Ik zit te twijfelen tussen 2 verschillende combinaties:

Combinatie 1:

2e generatie Intel® Core™ i5-2520M Processor 2,5 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,2 GHz
Met een:
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]

Combinatie 2:

2e generatie Intel® Core™ i5-2410M Processor 2,3 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
Met een:
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]

De prijzen zijn bij beide combinaties hetzelfde, maar bij welke combinatie krijg ik de beste prestaties?

Deze 2 cpu's ontlopen elkaar niet zoveel in de CPU benchmark: 3622 en 3334 punten. Maar ik zou dan gaan voor combinatie 1. Geheugen bijkopen kan later altijd nog en ik heb nog nooit 4GB totaal in gebruik gehad.

Laatst bewerkt:
Ok, bedankt voor je reactie.

Maar als je er geheugen bij in laat zetten, ben je dan niet veel duurder uit?

Wat heb je dan voor totaalpakket samengesteld en hoeveel betaal je daar dan voor als ik vragen mag?

De laptop waar het over gaat betreft een Dell XPS 15. De prijs die ik voor beide combinaties betaal is €721,05.
Als ik van 4 gb werkgeheugen naar 6 gb werkgeheugen wil moet ik €57,00 bijbetalen.
Dit zelfde bedrag moet ik ook betalen als ik een betere processor in de laptop wil laten zetten.
Voor de rest heb ik alle standaard opties geselecteerd.

Hier de link naar de laptop: http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00x5m03&c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1&model_id=xps-l502x

Dan heb ik eigenlijk nog een vraag. De standaard videokaart die er in zit, is die voldoende om 1080p HD filmpjes te bekijken? En ook om gemiddelde games te spelen? Dan bedoel ik niet de allernieuwste games zoals de nieuwste GTA etc. Maar wel spellen als warrock etc. Want vind €76 nog wel een aanzienlijk hoog bedrag voor een videokaart die ik dan alleen gebruik voor HD filmpjes en simpele games zoals ik hierboven heb vermeld.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan