Betere router op dit moment

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanveelen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Hoi,

Situatie:

Ik heb een klant met een klein (bedrijfs-) netwerkje:
- ASDL via Xs4all
- Router: Linksys WRT350N
- 1 PC bekabeld; 1 PC draadloos met ingebouwde -N kaart
- 1 Laptop met insteek (pcmcia-) kaart van Linksys

Het is nu de derde keer dat het draadloze gedeelte van de Linksys niet meer werkt.
Bekabeld blijft de verbinding in stand.
Op beide draadloze geen verbinding meer.
De voorgaande keren heb ik - na een herhaaldelijke reset, anders werkte het niet - van de Linksys (je weet wel, het 'beruchte' knopje waar je een pen in moet steken), de boel weer aan de praat gekregen. En uiteraard opnieuw alle beveiliging ingesteld.

Ik heb de indruk dat de router z'n werk niet meer goed doet. Ga dit uit testen door een tijdelijke andere router te plaatsen en te kijken of dit wél stabiel blijft.
Graag jullie mogelijke andere suggesties.

En, stél ik moet hem vervangen, is er dan iets te zeggen over een 'beste' router op dit moment wat betreft - vooral - signaalsterkte? Want gezien de afstand tot de lokatie van de laptop is dat heel belangrijk. Ondanks de genoemde Linksys router en daarmee de best 'streamende' pcmcia-kaart van dat moment, is de verbinding (signaalsterkte) altijd zeer matig geweest.

Laatst bewerkt:
Volgens deze test toch weer een linksys.

Heb je trouwens al een firmware update (indien beschikbaar) geprobeerd, dat wil ook wel eens helpen.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Kun je niet beter een accespoint ophangen met een goede router.

@Leo
Die ken ik inderdaad .... maar de waardering dateert 'alweer' van november 2008. Overigens is er bij HarwareInfo een test van een jaar later (november 2009) ..... waar ook een Linksys als beste naar voren komt, al is het wel een andere.
Firmwareupdate moet ik inderdaad nog controleren, dus wieweet.

@Puppie
Ja, dat heb ik ook al voorgesteld, maar dat wil hij niet omdat het in de gegeven situatie heel moeilijk is dat 'onzichtbaar' te doen ... vandaar. Maar los daarvan, het wordt tóch herstel of vervanging. Bij herstel kiest de klant ervoor de situatie zo te laten en alleen bij vervangen is het zoeken naar een 'goeie' andere

Bedankt in elk geval zover.

Laatst bewerkt:
Sorry, niet goed opgelet bij het geven van de link. Gelukkig had je zelf al een betere test gevonden.

mvg Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan