Betere/stillere koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Seltaeb

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2007
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht. Los onderdelen besteld en zelf in elkaar gezet, werkt perfect. Nu heb ik een Cooler Master Hyper 212 plus op mijn processor gezet en twee in mijn kast en dat zijn deze: http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-083538

Nu vind ik dat ie behoorlijk veel lawaai maakt, ik moet muziek duidelijk een stuk harder zetten en tv is lastiger te horen dan bij mij vorige computer. Weten jullie misschien stillere(ik denk dat het vooral die casefans zijn) en ook goed koelende fans?

Alvast bedankt,

Bastiaan

Die fans zijn prima, die zou ik niet vervangen. Als je een fancontroller inbouwt kun je ze wat langzamer laten draaien, ook kun je als je een videokaart hebt de fan daarvan wat langzamer laten draaien met driversoftware, als je dat doet wel de temperatuur in de gaten houden uiteraard.

Laatst bewerkt:
Zo'n fan controller is een goed idee. Waar moet ik op letten als ik die case fan's langzamer laat lopen? Ze lopen nu op 2000 rpm, maar tot hoeveel kan ik zakken en heeft dat erg veel invloed op de temperatuur in de computer algemeen? Er zitten aan de zijkant en bovenkant ook vensters om fan's achter plaatsen, maar die zijn nu dus gewoon open en daar kan warme lucht neem ik aan ook goed uit.\

Snap dat ik met games de fan's wat harder moet laten werken, of volluit. Maar als ik via pc video's stream naar ps3 kunnen die wel stuk naar beneden lijkt me.
Maar waar moet ik vooral op letten als ik videokaart fan wat langzamer laat lopen? Wat is de max temp die ie mag hebben?

Hoop vragen, maar ik ben hier nog niet zo lang mee bezig;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan