Betreft Airport extreme

Status
Niet open voor verdere reacties.

trompm

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2007
Wie kan mij het verschil vertellen in gebruik tussen 100 megabit poorten en gigabit poorten, zoals in de nieuwste airports zitten.

alvast bedankt

Dat is niet zo moeilijk.

Gigabit poorten zijn 10 keer zo snel in dataoverdracht dan 100 mbit poorten.

Let op: bij gigabit moeten ALLE gebruikte apparaten dat ondersteunen: router, pc's, evt. switches, etc.

Dat is niet zo moeilijk.

Let op: bij gigabit moeten ALLE gebruikte apparaten dat ondersteunen: router, pc's, evt. switches, etc.

hoe kom ik er achter of mijn pc en printer gigabit poorten ondersteunen.?

Dat is niet zo moeilijk.

Dat is bij een Hub zo.
Uit ervaring heb ik gemerkt... als je een gigabit router hebt en je hebt 3 PC's die gigabit ondersteunen en 1 PC die maar 100Mbit ondersteunt... dat die 3 Pc's gewoon op een gigabit blijven sturen. (het kan zijn dat het verschilt per router)

Een manier om erachter te komen (bij PC) is kabel van router naar pc aansluiten, en dan je muis op het beeldschermpje rechtsonderin je scherm houden (als je windows gebruikt...). Dan staat de snelheid erbij.

Dit is niet de snelheid van de device (volgens mij) maar de overdrachtssnelheid. Zou je router dus 100 mbit ondersteunen, en je kaart 1 gbit, dan staat er toch 100 mbit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan