Ok, ik heb vanmiddag nog even zelf dat driver-pakket opgehaald & met Windows uitgepakt, om er zeker van te zijn dat het daarmee niet verkeerd gaat, wat ook wel eens voor wil komen. In dit geval ging het goed.
Ik ga het even anders doen, zoals ik vanmiddag al in een van je andere onderwerpen schreef, want volgens mij ben je 7 of 8 jaar oud Het is best wel moeilijk wat je wil & moet doen om het werkend te krijgen.
Daarom aan het handje, met een Stappenplan.
Daarbij verwacht ik wel dat je zelf blijft nadenken, want ik kan uit routine soms een stapje overslaan omdat ik er vanuit ga dat het logisch is of men algemeen daarvan weet.
- Een van die dingen is dat je alles als (een) Beheerder moet uitvoeren. Als je het zeker wilt weten, ga naar Start, Configuratiescherm, Gebruikersaccounts, Gebruikersaccounts & kijk of je onder de naam waarmee je aangemeld bent staat dat je Beheerder bent.
Anders moet je Afmelden, & aanmelden door 2x snel CTRL+ALT, DEL te meppen, & dan typ je Administrator als gebruikersnaam, & mep je Enter.
Dat lukt alleen als je XP Professional hebt geinstalleerd. Als je XP Home hebt, moet je dat even melden want daarvoor is een extra stap nodig.
- Ok, begin met de CD. Ik neem aan dat daar de .zip-bestanden staan.
Laad die in de CD-speler van de XP-computer waar je het in dit onderwerp over hebt & die nog geen werkende Netwerkkaart heeft.
Copieer alle .zip-bestanden naar de hardeschijf van die computer, maak eerst ergens op een plek waar je het terug kan vinden een Nieuwe map. Bv. in Gedeelde documenten & daar de map bv. Drivers, maar je mag ook de Nieuwe map in de hoofdmap van C: maken.
- Open dan die Nieuwe map, selecteer de 1ste.zip & dan RechterMuisKlik, Eigenschappen, tabblad Algemeen.
Controleer of er een knop Deblokkeren bij staat, zoja klik, Toepassen, OK.
RMK weer de 1ste.zip, klik Alles uitpakken. Standaard word daarvoor een map gemaakt met de bestandsnaam. Volgende, OK, Voltooien, etc...
Standaard word automatisch de map met de uitgepakte bestanden geopend.
Daar DubbelKlik je op setup.exe. Voer de Wizard uit. Na Voltooid herstarten.
Dit lukt of lukt niet. Ik heb begrepen dat het laatste het geval was bij je eerste poging.
- Lukt het niet:
Ga weer naar de map waar de 1st.zip is uitgepakt, & navigeer dieper naar de map AllIn1_MCE_XP_2K(1111)\AllIn1_MCE_XP_2K(1111)\Ethernet\NAM. Probeer daar NAMSetup.exe uit te voeren.
Lukt dat weer niet, Finish de setup.
- Ga naar Start, RMK Deze computer, Eigenschappen, tabblad Hardware, Apparaatbeheer, & zoek daar even de gele vraagtekens of Rode uitroepteken, & DK Ethernet-controller, klik Stuurprogramma bijwerken, klik Zelf zoeken, klik Ik bepaal welk stuurprogramma er geinstalleerd word, kies Netwerkkaarten, klik Bladeren & ga naar de Nieuwe map - AllIn1_MCE_XP_2K(1111)\AllIn1_MCE_XP_2K(1111)\Ethernet - & DK daar nvenetfd.inf.
Volgende, etc.., negeer waarschuwingen door Ja te klikken of Toch doorgaan, na Voltooid herstarten.
Als het goed is doet je Internet het nu op de een of andere manier, & kan je naar Microsoft Update, die doet de rest, hopelijk.
Zoniet, horen we het wel...
P.S: Ik zie dat je in je andere Experia onderwerp de Gele vraagtekens enigszins hebt vermeld & de sm - buscontroller kan je ook alvast proberen te installeren, ben je daar alvast vanaf.
6. Ga naar Start, RMK Deze computer, Eigenschappen, tabblad Hardware, Apparaatbeheer, & zoek daar even de gele vraagtekens, & DK SM-Buscontroller, klik Stuurprogramma bijwerken, klik Zelf zoeken, klik Ik bepaal welk stuurprogramma er geinstalleerd word, kies Netwerkkaarten, klik Bladeren & ga naar de Nieuwe map - AllIn1_MCE_XP_2K(1111)\AllIn1_MCE_XP_2K(1111)\\SMBus - & DK daar nvsmbus.inf.