betreft ethernet kaaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrick8

Banned
Lid geworden
17 aug 2006
Geachte,

Graag zou ik eventjes geholpen worden, ik heb windows xp opnieuw geinstallleerd op andere computer en met de instalatie cd geprobeerd het internet erop te zetten het lijstje word afgewerkt en is perfect behalve op het einde komt er ethernet kaart niet gedetecteerd, dit is andere compter is het misschien mogelijk om via deze computer via het net software te downloaden en dan op floppy zetten en vervolgens op de andere computer overzetten zodat de ethernet kaart daar word herkend.

Bedankt dan alvast

groetend
Patrick

Laatst bewerkt:
Je post is een beetje verwarrend, maar als ik het goed begrijp dan: Ja het is mogelijk de driver te downloaden op 1 computer en vervolgens over te zetten op de andere. Floppy is wel wat ouderwets, maar als je die nog gebruikt moet dat gaan.

Let wel, je moet wel weten welke netwerkkaart je hebt in die computer.

Hoi

Bedankt dat is zo maar die is nog met floppy van daar ik heb er weinig verstand van en waar kan je dan je net werk kaart vinden en als je het dan gedownload hebt oet je dat dan ergens plaatsop de andere coputer zodat je het kan installeren.

bedankt groetjes
Patrick

je kunt een programma gebruiken zoals "speccy". 90% van de on-board netwerkkaarten zijn van realtek. Je kunt dus ook alle drivers van realtek nemen en die gewoon proberen.

Hoi

bedankt en dan dat programma op floppy zetten dus en waar moet je dan dat programma op de andere computer zetten, en hoe, zodat ik het daar kan istalleren.

groet
patrick

Ok, geef gewoon even het merk/model/type/versie van je computer of moederbord.

Hoi

Op het moederbord heb ik het volgende ondekt

AS ROCK
PCI express raid

AMZNF6G-VSTA

FSBIGHZ DDR II800

heb het iedee dat deze computer is samengesteld heb hem op markt gekocht maar heeft altijd goed gewerkt heb ook iedee dat ik iets gewist heb.

want bij

apparaatbeheer stond dus het volgende
geeel vraagteken en ! ander PCI brugapparatuur.

systeeminfo

fabrikant

microsoft corporation
syteem
USER-D0CE55A72C

systeemfabrikant

mode
TO.be filled by O.E.M.

systeemtype op x 86 gebaseerde pc

processor x86 x86 family 15 model 95 stepping 2 authentic AMD 2210 MHZ

en waar kan je dan als je de computer hebt geopend nog meer informatie vinden zijn dat dan gewone cijfers, misschien dat je hier wat mee kan ik zie zou via de andere computer misschien kunnen downloaden en via floppy dan installeren waardoor er misschien internet op kan.

groeten
patrick

dat is prachtig en wat zijn dan nou de preciese gevens mocht het nog es misgaan dan kan ik het ozoeken zodat ik de juiste heb.

bedankt
groet
Patrick

Ok, maak dan gewoon een complete driver-cd & download ze allemaal & sla ze genummerd op zoals ze op de site staan, want dat is de juiste volgorde, dus 1_chipset... etc...
Zet er meteen het gratis MultiMedia-pakket bij, helemaal onderaan.
Na ieder pakket herstarten

Hoi

dat is dan het beste nou heb ik zo.n samsung writemaster nou heb ik het nog nooit gebruik hoe kan je het nou het makkelijkste op cd zetten want dat lijkt me best ingewikkeld zoveel begrijp ik er ook niet van heb jij misschien makkelijk programa'tje en uitleg dan misschien.

groetjes
Patrick

Hoi

Dat wat je dus gisteren zij dat programmaje heb ik inmidels op cd gezet NVDIA het bovenste toen heb ik het op de andere computer gezet en dan krijg je het volgende

wizard bestanden uitpakken

in het ziparchief

dan komt dus het volgende in welke map paatsen weeet jij misschien welke het beste is.

en bij mij kwam die in E documents en settings

wat is het beste wat ik nou kan doen

als je het dan vervolgends wilt downloaden op de commpter komt het volgende

installshied wizard prepairing to instal NVIDIA

en dan komt

force ware network acces manager instalshield wizard

NVDIA not found

misschien dat je dan me hiermee kan helpen

bedankt dan alvast

groeten Patrick

Ok, ik heb vanmiddag nog even zelf dat driver-pakket opgehaald & met Windows uitgepakt, om er zeker van te zijn dat het daarmee niet verkeerd gaat, wat ook wel eens voor wil komen. In dit geval ging het goed.

Ik ga het even anders doen, zoals ik vanmiddag al in een van je andere onderwerpen schreef, want volgens mij ben je 7 of 8 jaar oud Het is best wel moeilijk wat je wil & moet doen om het werkend te krijgen.
Daarom aan het handje, met een Stappenplan.
Daarbij verwacht ik wel dat je zelf blijft nadenken, want ik kan uit routine soms een stapje overslaan omdat ik er vanuit ga dat het logisch is of men algemeen daarvan weet.

1. Een van die dingen is dat je alles als (een) Beheerder moet uitvoeren. Als je het zeker wilt weten, ga naar Start, Configuratiescherm, Gebruikersaccounts, Gebruikersaccounts & kijk of je onder de naam waarmee je aangemeld bent staat dat je Beheerder bent.
    Anders moet je Afmelden, & aanmelden door 2x snel CTRL+ALT, DEL te meppen, & dan typ je Administrator als gebruikersnaam, & mep je Enter.
    Dat lukt alleen als je XP Professional hebt geinstalleerd. Als je XP Home hebt, moet je dat even melden want daarvoor is een extra stap nodig.

2. Ok, begin met de CD. Ik neem aan dat daar de .zip-bestanden staan.
    Laad die in de CD-speler van de XP-computer waar je het in dit onderwerp over hebt & die nog geen werkende Netwerkkaart heeft.
    Copieer alle .zip-bestanden naar de hardeschijf van die computer, maak eerst ergens op een plek waar je het terug kan vinden een Nieuwe map. Bv. in Gedeelde documenten & daar de map bv. Drivers, maar je mag ook de Nieuwe map in de hoofdmap van C: maken.

3. Open dan die Nieuwe map, selecteer de 1ste.zip & dan RechterMuisKlik, Eigenschappen, tabblad Algemeen.
    Controleer of er een knop Deblokkeren bij staat, zoja klik, Toepassen, OK.
    RMK weer de 1ste.zip, klik Alles uitpakken. Standaard word daarvoor een map gemaakt met de bestandsnaam. Volgende, OK, Voltooien, etc...
    Standaard word automatisch de map met de uitgepakte bestanden geopend.

Daar DubbelKlik je op setup.exe. Voer de Wizard uit. Na Voltooid herstarten.

Dit lukt of lukt niet. Ik heb begrepen dat het laatste het geval was bij je eerste poging.

4. Lukt het niet:

Ga weer naar de map waar de 1st.zip is uitgepakt, & navigeer dieper naar de map AllIn1_MCE_XP_2K(1111)\AllIn1_MCE_XP_2K(1111)\Ethernet\NAM. Probeer daar NAMSetup.exe uit te voeren.

Lukt dat weer niet, Finish de setup.

5. Ga naar Start, RMK Deze computer, Eigenschappen, tabblad Hardware, Apparaatbeheer, & zoek daar even de gele vraagtekens of Rode uitroepteken, & DK Ethernet-controller, klik Stuurprogramma bijwerken, klik Zelf zoeken, klik Ik bepaal welk stuurprogramma er geinstalleerd word, kies Netwerkkaarten, klik Bladeren & ga naar de Nieuwe map - AllIn1_MCE_XP_2K(1111)\AllIn1_MCE_XP_2K(1111)\Ethernet - & DK daar nvenetfd.inf.

Volgende, etc.., negeer waarschuwingen door Ja te klikken of Toch doorgaan, na Voltooid herstarten.

Als het goed is doet je Internet het nu op de een of andere manier, & kan je naar Microsoft Update, die doet de rest, hopelijk.

Zoniet, horen we het wel...

P.S: Ik zie dat je in je andere Experia onderwerp de Gele vraagtekens enigszins hebt vermeld & de sm - buscontroller kan je ook alvast proberen te installeren, ben je daar alvast vanaf.

6. Ga naar Start, RMK Deze computer, Eigenschappen, tabblad Hardware, Apparaatbeheer, & zoek daar even de gele vraagtekens, & DK SM-Buscontroller, klik Stuurprogramma bijwerken, klik Zelf zoeken, klik Ik bepaal welk stuurprogramma er geinstalleerd word, kies Netwerkkaarten, klik Bladeren & ga naar de Nieuwe map - AllIn1_MCE_XP_2K(1111)\AllIn1_MCE_XP_2K(1111)\\SMBus - & DK daar nvsmbus.inf.​

Laatst bewerkt:
dat is gelukt en heb ik via ander programmatje opgelost dus de ethernet doet het nou maar nou krijg ik als ikde kpn installatie cd wil installeren het volgende kan geen contact krijgen met kpn wat gek is want nou installeerd ie wel alles en wat dagen terug deeed ie het ook misschien is aar nog iets mee op te lossen dan zal alles werken

bedankt

groeten
Patrick

Ok: Zet je computer(s) even helemaal UIT (Afsluiten, niet Slaapstand ofzo). Zet je eventuele routers/switches/hubs even UIT. Zet je Experia-box even helemaal UIT (stroom eraf).
Wacht 2 minuten.
Zet de Experia-box weer aan & wacht tot die helemaal is opgestart.
Daarna idem met eventuele routers/switche/hubs.
Zet daarna je computer(s - 1 voor 1) weer aan.

dat heb ik us gedaan heb ook nog even de installatie cd geprobeerd maar als ie met de modem bezig is komt het volgende bericht

er is probleem bij het verbinding maken kpn net werk terwijl er nou bij netwerkverbinding wel
de lanverbinding is
lijkt kleinigheidje dit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan