• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Betreft vraag excel pauzetijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

steffen100

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2017
Berichten
11
Hallo,

Ik zit met een vraag waar ik niet uit kom of weet of het uberhaupt mogelijk is.

in vakje D staat 13 en in vakje E 20. dit betekent dat die persoon van 13.00 tot 20.00 uur werkt. De medewerker heeft bv recht op een kwartier (0.25) pauze, maar als die bijvoorbeeld van 7.00 tot 15.00 uur werkt heeft die gene bijvoorbeeld 3 keer een kwartier (0.45) pauze. Deze tijd moet moet in J terecht komen. Is het ook een mogelijkheid voor dat excel zelf ziet welke dienst er gewerkt wordt en de juiste pauzetijd er af haalt.

stuur mijn bestand als voorbeeld even mee. Bekijk bijlage pip.xlsx
 
Je moet om te beginnen de pauzeregels helder formuleren. Daar schort het aan in je beschrijving.
Als het je zelf niet lukt om die regels vervolgens te vertalen naar excelformules is er vast wel iemand behulpzaam.
 
Pauze regels: in de ochtend 0.5 uur (tot 13.00 uur werken)
Vanaf 12 tot 20/21 uur werken, 0.5 uur pauze.
Van 7 tot 15.00/16.00 uur ( 1 uur pauze)
Van 15.00 tot 20/21 uur 0.5 uur pauze
 
Dit zijn voorbeelden, geen regels.
Het lijkt dat een dienst in jullie bedrijf op ieder geheel uur kan beginnen. In je eerste post werk je van 13 tot 20 uur en geldt een kwartier pauze. Waarom?
 
Maak er eerst een Excelbestand van zonder plaatjes. Vervolgens maak je een tabel waarin je de definities van de werk- pauzetijden vastlegt. De uitzonderingen zal je ook op enige manier moeten vastleggen. Dus als iemand van 07:00 t/m 09:00 werkt dan wel of geen pauze.

In het voorbeeldje een manier, met nog lang niet kloppende formules, een idee hoe je het beter kan opzetten binnen jouw format. Op dit forum zijn overigens veel mooiere/betere bestanden voor urenregistratie te vinden.
 

Bijlagen

  • pip.xlsb
    17 KB · Weergaven: 35
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan