Betreft: windows 2003 networkdrives

• Onderwerp starter Onderwerp starter doss
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

doss

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Beste mensen,

Ik ben nog vrij nieuw op dit forum dus hoop dat het goed gaat :p

Ik heb een opdracht voor mijn examens en die luid:

Maak een partitie, share die drive, plaats een map in die drive en share deze ook, maak een map networking drive voor de andere pc (client) en delete deze zo dat ze bij het opstarten weer tevoorschijn komen..

Op de 1 of andere mannier geeft hij wel de melding bij het uitzetten van de share dat hij na het opstarten weer zal verschijnen maar dat doet hij dus niet.

Ik heb de volgende handelingen gedaan, ik heb de shares van de drive uitgezet en van de map in de drive ook uitgezet, daarna heb ik de map in de drive verwijderd en de pc gerestart.

Wie kan mij helpen :o?

Hoor het graag

Ik zal je examenvraag even opschrijven zoals ik je verhaal interpreteer, want volgens mij was je examenvraag origineel in het Engels gesteld en ben je in de war gekomen met wat er bedoeld was met "maak een map networking drive voor de andere pc (client) en delete deze zo dat ze bij het opstarten weer tevoorschijn komen.". Daar zal zoiets gestaan hebben als: "Map a network drive on another pc, delete the mapped network drive, and ensure that the network drive reappears when you logon again."

Ik heb vet gedrukt wat duidelijk verschillend is aan wat jij ervan gemaakt had:
Op de delende computer/server:
1. Maak een partitie, formatteer 'm en deel 'm
2. Maak een map op de partitie van 1., en deel die ook

Op de client-computer:
1. Maak een netwerkkoppeling (=netwerkschijfletter) met een van de gedeelde mappen op de delende computer/server
2. Verwijder die netwerkkoppeling van 1. weer, maar zorg ervoor dat bij opnieuw aanmelden die netwerkkoppeling weer terug verschijnt

Dit laatste is heel wat anders als wat jij gedaan hebt: Jij hebt een map gedeeld, het delen ongedaan gemaakt, en dan gehoopt dat die weer automatisch terug gedeeld zou worden na een herstart of opnieuw inloggen. Dit werkt niet (zoals je al gemerkt hebt): Als je het delen van een map (of printer) stopt dan blijft die map of printer niet gedeeld totdat je zelf die map of printer weer deelt.

Ik zal niet je hele opdracht voorkauwen ;), maar alvast een hint m.b.t. het vetgedrukte deel boven:
Kijk naar het CMD-commando net use, vooral het gebruik van /persistent:yes danwel /persistent:no hierbij. Misschien is ook het gebruik van /savecred in jouw geval erbij nodig.
Kijk hier voor meer achtergrondinformatie.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
We zijn nu een week verder, en nog geen reactie terug van doss.

@doss: Is er nog nieuws of de gegevens tips je verder geholpen hebben? En zo ja, wat bleek nu uiteindelijk de juiste vraagstelling en de oplossing die je hebt gebruikt?

Tijs.

Ik neem aan dat je hier ook uitgekomen bent.

Graag dus dit topic óók op opgelost zetten ajb.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan