Betrouwbare harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo,

Weet iemand toevallig welk merk harddisk betrouwbaar is?
Ik heb momenteel een Toshiba 500 GB, maar die staat (bij normaal gebruik) inmiddels al op 37% health zodat ik hem al kan vervangen en dat binnen anderhalf jaar.

Ik weet dat Seagate destijds ook een slechte serie had die in no time fouten gaven, vandaar de vraag :)

Het hoeft geen grote te zijn; in deze pc is 500 GB meer dan genoeg, maar wil wel dat het een paar jaar nee kan en ik niet elke 2 jaar een complete image moet maken en de harddisk vervangen.

Alvast weer bedankt voor het meedenken. :D
 
Hoi,

Over het algemeen zijn de western digital wel goed en er draaien er hier al een aantal stuks wat aantal jaren .
 
Naar aanleiding van de vorige 2 berichten in deze posting, om maar aan te geven dat het een soort van loterij kan zijn :

- in mijn vorige pc zijn tot 2x toe mijn WD 10.000 RPM hdd's onder garantie vervangen wegens overlijden binnen 1,5 jaar. (2x !!!)
- ik heb die machine 6 jaar gehad en na die 2 vervangingen was de machine dus pas 3 jaar oud
- daar ik het e.e.a. een 'beetje veel' spuugzat wat (images tot 2x toe terugzetten en geen vertrouwen meer hebbende in de 2 WD's) heb ik toen 2 Toshiba's gekocht en die draaiden de laatste 3 jaar van de levenscyclus van de machine probleemloos.
 
Laatst bewerkt:
Zo zie je maar hoe het dan kan verschillen. Ik zat te denken aan een grote SSD, maar volgens mij hebben die een kortere levensduur dan een harddisk.
Ik heb in ieder geval een foutloze backup kunnen maken dus de schade blijft beperkt tot een andere hdd en geen data verlies.

Ik zit nu trouwens een test te lezen en daar komt Hitachi als beste uit de test en Seagate als slechtste.
Misschien ook voor de anderen interessant:
http://computerworld.nl/datacenter/81007-hitachi-maakt-meest-betrouwbare-harddisks

Maar het blijft dus ook voor een deel een kwestie van geluk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan