Between DateAdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

beneketik

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2008
Hallo,
Ik ben een beginnerscursus (access 2003) aan het volgen maar krijg nu een opdracht die maar niet wil lukken. Kan het zijn dat er een fout in de cursus staat ? Het gaat over devolgende formule (zie vetgedrukt)
We willen een query maken die alle personeelsleden toont die in de laatste 15 jaar in dienst gekomen zijn.
Maak een nieuwe query op basis van tabel Personeelsleden.
Voeg de volgende velden toe in de lijst: Familienaam, Voornaam en DatumInDienst.
Typ bij DatumIndienst de volgende voorwaarde: Between DateAdd("yyyy";-15;date()) And Date()
Voer de query uit en controleer het resultaat. Enkel personeelsleden die maximaal 15 jaar in dienst zijn worden getoond.

Wat kan er fout zijn aan deze criteria ?

mvg,
Geert

Laatst bewerkt:
Er zit geen fout in de formule: de DateAdd functie zou de datum van 15 jaar geleden moeten laten zien. Als je deze formule in een nieuw veld zet, kun je controleren of dat zo is:
Begindatum:DateAdd("yyyy";-15;Date())
Wat is de foutmelding die je krijgt?

Er zit geen fout in de formule: de DateAdd functie zou de datum van 15 jaar geleden moeten laten zien. Als je deze formule in een nieuw veld zet, kun je controleren of dat zo is:
Begindatum:DateAdd("yyyy";-15;Date())
Wat is de foutmelding die je krijgt?

Wat een grap !:evil:
Na een paar uur zoeken heb ik gezien wat ik over het oog zag.
De query kan niemand vinden want de cursus is al jaren oud en in de database zijn er gewoon geen werknemers die de laatste 15jaar in dienst zijn getreden. Dus om een paar voorbeelden te hebben heb ik -20 jaar gebruikt.

Hoe kon ik zo lomp zijn:d

Toch bedankt voor de medewerking.

mvg,
Geert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan