• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bevat functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielsprockel

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2013
In de formules van Excel zijn een meerdere functies om (delen van) de inhoud van een celinhoud er uit te lichten om bv te kunnen vergelijken. Voorbeelden hiervan zijn [links], [deel] en [rechts].
In een kolom-filter is er ook een tekstfilter die bestaat uit [bevat]. Nu bestaat de functie [bevat] niet in Ecxel formules.

Is er niet toch een functie die ditzelfde doel heeft als de functie [vervat]. Misschien een benaming die voor mij niet logisch is.

groeten, Michiel Sprockel

Misschien moet je eens een basiscursus gaan volgen of eens kijken of de <F1> toets het doet? Een voorbeeldje doet over het algemeen ook wonderen!
PHP:
=VIND.SPEC()
Wel zelf even zoeken!

Misschien moet je eens een basiscursus gaan volgen of eens kijken of de <F1> toets het doet? Een voorbeeldje doet over het algemeen ook wonderen!
PHP:
=VIND.SPEC()
Wel zelf even zoeken!

Hallo VenA,

Bedankt voor de tip.
Het is natuurlijk wel leuk om te zeggen dat ik beter moet zoeken, soms kijk je er gewoon overheen en kun je het niet vinden.
Van de andere kant vind ik het dan ook niet praktisch dat de filteromschrijving "bevat" wordt genoemd en in de functie "vind". Dat is in mijn ogen net zoiets als de B van Bold als dat elders omschrijven zou worden als dik of als vet. Het niet consequent hanteren van eenduidige namen maakt het nooit duidelijker.
Hier zal ook wel een logische verklaring voor zijn, maar dat geloof ik wel.

groeten, Michiel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan