bevatte een virus en is verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

bakkietje

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2004
Berichten
40
Elk bestand dat ik probeer te downloaden met IE9 wordt eerst volledig gedownload, maar dan wordt in IE de beveiligingsscan uitgevoerd en het bestand wordt vervolgens gewist.

Telkens met de melding ... bevatte een virus en is verwijderd.

Mij al rot gezocht in de instellingen en vanalles geprobeerd, maar tot op heden geen oplossing.

Hoe kan ik terug files downloaden?
 
Scan eerst je gehele systeem met een goede virusscanner en een goede spywarescanner. Ik ben benieuwd naar de resultaten van die scans.
 
Bijvoorbeeld MBAM (zie handtekening)
 
Beste,

AVG-scan: alles clean.

Malwarebytes: kan niets downloaden, dus geen optie :confused:
 
U kunt tijdelijk de smartscreen filter uitschakelen. Dit is geen oplossing, maar slechts een stap om het mogelijk te maken aan de oplossing te werken. Wanneer de smartscreen filter is uitgeschakeld, zou het weer mogelijk moeten zijn om bestanden te downloaden en op te slaan. Zo kunt u alsnog de Malwarebytes downloaden en hier een volledige scan mee uitvoeren.

Klik rechtsboven op Extra ( tandwiel)-> Beveiliging-> Smartscreen filter uitschakelen.
In het volgende venster kunt u de smartscreen filter uitschakelen.
 
Even (tijdelijk) een andere browser proberen?
(evt. eerst Internet Explorer opnieuw installeren)
 
Met Firefox geprobeerd, downloads verschijnen ook niet op de schijf, krijg wel geen enkele melding in deze browser. Ik zie de downloads wel oplopen tot 100%.

Mijn virusscanner is AVG2012, die ook al eens volledig uitgeschakeld met de optie die erin zit, zelfde resultaat, noppes.
 
Ik heb twee opties:

- Op een andere computer MBAM downloaden en met een USB-Stick op je 'kapotte' computer zetten;
- Het systeem terugbrengen naar een systeemherstelpunt.
 
Laatst bewerkt:
Ongelooflijk maar zonder iets te doen vandaag is het opgelost! :d
Misschien door een automatische update van een AVG ? Iets anders kan'k niet bedenken.
 
Is er geen updategeschiedenis van AVG? Dan kun je het zien :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan