• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveilgen van cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wienw28

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2011
Berichten
4
Ik heb een bestand met klantnamen waarvan ik er een aantal
graag zou willen beveiligen tegen overschrijven. Kan mij iemand vertellen hoe
ik bepaalde cellen kan beveiligen.

Alvast bedankt,

Wim
 
Beste Wienw28 ;)

Welkom op het forum.

Selecteer alles ga dan naar celeigenschappen -- Bescherming en bij geblokkeerd het vinkje op uit plaatsen.

Selecteer dan de cellen die je wilt beveiligen en terug naar celeigenschappen en bij Bescherming vinkje plaatsen bij geblokkeerd.

Voor Excel 2003 ga dan naar Extra --- Beveiliging --- Blad beveiligen en geef een paswoord in en OK

Bij Excel 2007 ga je naar Menu Controleren --- Blad beveiligen en geef je paswoord in en dan op OK.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Danny voor je snelle reactie, ben er nog niet helemaal uit. Bij Excel 2007 ga ik naar Menu Controleren --- Blad beveiligen en geef mijn wachtwoord in dan beveilig ik het hele blad. Mijn bedoeling was bepaalde kolommen wel te beveiligen en de overige kolommen niet.

Is hier ook een oplossing voor??

Wim
 
Heb je de eerste 2 regels van de oplossing van Danny ook wel gelezen??

Selecteer alles ga dan naar celeigenschappen -- Bescherming en bij geblokkeerd het vinkje op uit plaatsen.

Selecteer dan de cellen die je wilt beveiligen en terug naar celeigenschappen en bij Bescherming vinkje plaatsen bij geblokkeerd.
 
ja Popipipo, maar het lukt me niet. Zou jij dan eens in het kort kunnen aangeven hoe het moet in excel 2007. Nogmaals geen heel werkblad beveiligen maar een bepaalde kolom of cel van een werkblad.

Wim
 
Ik heb de engelse versie dus als je de nederlandse versie hebt zul je fantasie even op de vertaling moeten loslaten.

Ga op een cel staan
Rechter muis knop
'Format cells'
tabblad 'protection'

Daar kun je 2 vinkjes zetten :
'Locked'
'Hidden'

Als je 'Locked' aanvinkt dan is de cel beveiligd tegen schrijven
Vink je 'Hidden' ook aan dan zie je de inhoud (formule of waarde) niet in de formule balk verschijnen
Dit alles natuurlijk als je het werkblad beveiligd hebt.

In plaats van één cel kun je ook een hele reeks cellen (rijen en of kolommen) selecteren.
Wat handig is, is afhankelijk van wat je wilt.
Zijn de meeste cellen niet beveiligd dan kun je het eenvoudigst eerst alle cellen 'unlocken' en daarna de cellen die wel wilt beveiligen 'Locken'.
Of omgekeerd.
 
Laatst bewerkt:
Beste Wienw28 ;)

Hier mijn versie.

Typ ALT + A dan op gelijk welke cel, rechtermuisklik dan op celeigenschappen dan naar Bescherming en vink geblokkeerd uit.

Ga dan op een kolomletter staan terug rechtermuisklik en bij celeigenschappen bij bescherming vink je geblokkeerd aan.

Dan Menu Controleren --- Blad beveiligen en geef je paswoord in en dan op OK

Groetjes Danny. :thumb:
 
Ok Popipipo :thumb:en Danny:thumb:,

Bedankt voor jullie reactie's voor mij is het probleem opgelost en kan hiermee verder
leuke eerste ervaring voor mij op dit forum.

Groet,

Wim
 
Beste Wienw28 ;)

Dit is graag gedaan.

Kan je dan ook nog de vraag op opgelost te plaatsen, bovenaan aan de begintopic.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan