Beveiligd draadloos netwerk bezoeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ultraware

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Hallo iedereen!

Ik ben nu thuis en straks komt er iemand met zijn laptop langs, en we willen samen wat gaan gamen. Alleen besefte ik me nu pas, dat ik een soort probleempje heb met het draadloos netwerk. Ik HEB de keycode van het netwerk, dat is geen probleem. Het probleem is wel, je moet EERST een Mac adress / IP Adress van die laptop toevoegen aan de router, zodat hij hem "herkent" als PC in het netwerk, en dan pas kan je de code invoeren en op internet gaan. Op welke manier moet je de router inkomen? Het is een router van Linksys.

Alvast bedankt! :D

Start->uitvoeren. Typ daar cmd en enter. Je krijgt nu een nieuw venster, typ daar ipconfig en weer enteren.
je hebt nu een aantal regels voor je. Een daarvan is standaard gatewat met daarachter een ip-adres 192.168.xxx.xxx .
Typ dat in je browser. Nu kun je inloggen in je router.

Dankuwel :)

Nu moet ik inloggen met een code, en helaas is deze code geen "admin" o.i.d.....

Dus ik denk dat ik vanaf hier niet verder kan :C
Of je moet alsnog in de router kunnen komen zonder password?

Zit er niet een sticker met SSID en password op de onderkant van de router?
Zonder password ga je niet in je router geraken tenzij je hem reset. Wat is het merk en type?

De standaard voor linksys is meestal als user 'admin' en als wachtwoord 'admin' . Valt te proberen. En anders wordt het resetten.

Je weet zeker dat je in je router MAC-filtering aan hebt staan?

Nee, ik heb helaas het wachtwoord niet meer..
En ja, Mac Filtering staat zeker weten aan, want alle mobieltjes, laptops etc kunnen niet zomaar in ons netwerk ook al hebben ze de keycode.

Dan maar op de oude zolder PC gaan, die werkt ook nog wel. Alleen met een videokaart waar de ventilator vanaf gevallen is, maar dat is weer een ander probleem. ( waar ik zo ff een topic voor open )

Bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan