Beveiligd Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

seigen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Ik heb van het weekend mijn netwerk beveiligd aangezien er teveel netwerken bij kwamen

Maar doordat ik het beveiligd heb hebben 2 van mijn pc's (niet mijn laptop) last van zeer traag internet sommige site's geeft die niet eens weer

Als iemand hier ook ervaring mee heeft gehad en een oplossing weet alvast bedankt

netwerk beveiligd aangezien er teveel netwerken bij kwamen

eh.... huh? :rolleyes:

ik neem aan dat het gaat over een onbeveiligd draadloos netwerk, waarop teveel gebruikers proberen aan te melden? (met andere woorden: je buren internetten gratis via jou account?)

stel alle pc's zo in, dat ze een voorkeurs-netwerk kiezen. Dat voorkeurs-netwerk kan je zelf specificeren. Doe dat door de eigenschappen van de verbinding aan te passen. Klik rechts op het verbindigs-icoontje in de taakbalk, en kies eigenschappen. Ergens in een van die opties (ik weet uit mijn hoofd even niet welke, maar zoveel zijn het er niet…) moet je kunnen instellen met welke netwerken je pc verbinding mag/kan maken, en in welke volgorde.
Let op dat je dat wel voor elke pc die gebruik maakt van jou netwerk apart moet doen.

Enneeh… de verbindingen beveiligen (heb je al gedaan) met een fatsoenlijk wachtwoord. Dus NIETde naam van je vrouw/hond/etc., (dat klinkt zó voor de hand liggend, maar je moest eens weten…) Gebruik bij voorkeur een willekeurig gekozen tekenreeks, iets als jwoejh5$1 ofzo, of prik een willekeurig woord uit het woordenboek.

Er stonden meer netwerken in het rijtje dus ik was bang dat mensen (omdat ik het niet beveiligd had) via mijn netwerk zouden internetten vandaar dat ik het beveiligd heb en nu gaat mijn internet een stuk trager

Nouja, heel erg is het natuurlijk niet als er mensen gebruik maken van jou netwerk, het kost je immers niks meer of minder, en zolang ze niet alle bandbreedte inpikken…
Maar aan de andere kant: maar het betekent natuurlijk wel dat ze stukken gemakkelijker kunnen inbreken op jou system, de voordeur staat immers wagenwijd open. (en da's minder prettig)
Krijg nou niet meteen angstvisioenen van hele volksstammen die met voorbedachten rade je pc afstropen naar allerlei privé-gegevens, maar goed…

Hoe komt het dat het traag is? Tsja…. goede vraag… aan die beveiliging zal het niet liggen. Als je met meerdere pc’s gebruik maakt van één internet-aansluiting, wordt de beschikbare bandbreedte natuurlijk verdeeld. Gebruikt één van die pc’s op het netwerk een stukje bandbreedte, dan krijgt de rest minder. Staat er niet toevallig ééntje steeds te up/downloaden ofzo?

Nogmaals een uitleg van mijn probleem!

het draadloos netwerk is beveiligt door middel van een code die je op elke pc moet invoeren dit is gebeurt, gevolg hiervan is is dat 2 deskops haar internet heeel langzaam gaat in vergelijking met het internet wat er voor die ingevoerde code was. de laptop pc nummer 3 heeft hier helemaal geen last van en daar gaat het gewoon even snel.

Ik snap je punt over het up-downloaden maar dat is inrelevant daardoor gaat je internet inderdaad langzamer omdat je het verbruikt voor het downloaden.

Alle pc's staan gewoon aan en that's all door die ingevoerde code gaat het internet van de 2 deskops in 1 keer heeel langzaam, terwijl theoretisch je er alleen maar een password opzet op je netwerk, heel onlogisch dus. Het draadloosnetwerk is van het merk Speedtouch we hebben het al jaren en nou tot die code gaat het internet traag. En aangezien het netwerk beveiligen door een code, de enige maniervan beveiligen is, vindt ik dit erg raar. Ik hoop dat iemand mij met een antwoordt kan voorzien!

jaja, ik snap het probleem wel, ik probeer er alleen achter te komen hoe het komt. Ik bedoel, gezien de omschrijving die je geeft, zie ik geen enkele reden waarom het opeens allemaal zo langzaam zou moeten gaan.
Alleen door die wachtwoord-beveiliging komt dat echt niet. Heb je nog iets anders gedaan toevallig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan