• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiligd tabblad; toch VBA uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

danage

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2009
Ik heb een onkostendeclaratie. Ik wil dat de gebruiker een klein aantal cellen kan invullen (opdrachtgever, omschrijving, datum, bedrag), maar het overige (kopgegevens, subtotalen etc.) wil ik beveiligen.

Ik geef het tabblad dus een password.
Vervolgens wil ik wel dat de gebruiker, door op een knop te drukken, een macro uitvoert, waarbij lege regels verborgen worden.
Dat lukt niet, omdat het tabblad beveiligd is.

Even simpel voorgesteld; in het echt zijn er nog een aantal voorwaarden, waaraan de regel moet voldoen om (on)zichtbaar te worden.

Is er een mogelijkheid om in VB de beveiliging te omzeilen?

Bij voorbaat dank voor alle hulp.

Gerard

Hallo Gerard,

Wat gebeurd er als je bij het beveiligen van het werkblad een vinkje zet bij rijen opmaken toestaan?. Eventueel kun je er dan nog toe overgaan om niet de rijen te verbergen, maar om de hoogte van de rijen terug te brengen tot 0,1, ze zijn dan voor het oog verborgen, maar voor de praktijk van Excel zijn ze nog steeds zichtbaar. Als je rijen of kolommen gaat verbergen let er dan wel op dat die rijen of kolommen geen deel uit maken van samengevoegde cellen, die willen dan nog wel eens problemen geven. Vermijd in elk geval samengevoegde cellen.

In de macro aan het begin:
Code:
Sheets("xxx").Unprotect Password="blabla"
En aan het eind:
Code:
Sheets("xxx").Protect Password="blabla"

Ron

Gebruik voor gebruikersinvoer een userform (what's in a name)

Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Sheets("xxx").Protect Password:="danage", UserInterfaceOnly:=True
End Sub
Bovenstaande(het blad blijft beveiligd maar macro's worden wel uitgevoerd) in samengang met een Userform en je gebruikers hoeven niet aan je blad te komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan