• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiligd werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc_uyl

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2003
Ik heb in een excel sheet een werkblad beveiligd. Dit gaat precies zoals ik het wil. Sommige cellen geblokkeerd en verborgen en andere cellen niet geblokkeerd. echter wanneer ik in een cel die niet geblokkeerd is een kleine aanpassing wil maken, moet ik de hele cel opnieuw invoeren. Op het moment dat het werkblad niet beveiligd is kan ik ook één letter of cijfer invoegen/veranderen. Hoe kan ik zorgen dat dit ook lukt op het moment dat het blad beveiligd is?

Een onbeveiligde cel blijft een vrije cel, dus met de mogelijkheid om alle aanpassingen te doen.
Dus moeten we de beveiligingsopties kennen, die je gebruikt om hier iets over te zeggen.

de enige die aanstaan zijn vergrendelde cellen selecteren en ontgrendelde cellen selecteren.

Aanpassen van de cel lukt ook wel, maar niet zonder de waarde helemaal opnieuw in te voeren. Ik kan dus niet als ik halo typ i.p.v. hallo even een l invoeren, maar moet dan hallo helemaal opnieuw invoeren.

dat werkt dus ook niet, normaal kan ik ook dubbelklikken op de cel om hem te bewerken. maar ook in de formulebalk kan ik niets invoeren zonder dat ik de gehele cel opnieuw moet invoeren

Test dit bestandje dan eens, door middel van dubbelklikken in een cel kan je toch degelijk een en ander aanpassen.

Bijlagen

In die file wel, maar ik heb het probleem gevonden. In de cellen wanneer dit niet lukte stond VERBORGEN aan. In dit geval is aanpassen niet mogelijk, alleen opnieuw invoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan