beveiligd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kun je controleren of je draadloze netwerk is beveiligd?

Indien je verbinding maakt met de draadloze verbinding en je hoeft geen netwerksleutel/wachtwoord in te vullen dan is het onbeveiligd. Tenzij je een Access Control List (MAC filtering) hebt maar daar ga ik niet vanuit.

sommige mensen hebben het zo ingesteld dat hij automatisch de sleutel invult en verbindt.

dus in dat geval even de verbinding verbreken en opnieuw verbinden. kijken of er een slotje bij jou verbinding staat, daaraan kun je het ook zien.

of met een telefoon met draadloze ontvanger proberen op jullie netwerk te komen, dan zou je ook een sleutel moeten invullen.

Ik zie nergens een slotje staan. Wel staat er onderin op mijn beeldscherm: internet, beveiligde modus: ingeschakeld.

Ik heb bij het installeren wel de wep of wap sleutel in moeten geven, maar telkens als ik nu verbinding maak gaat dat vanzelf dus zonder dat ik een wachtwoord of iets dergelijks moet invullen. Is deze nu wel beveiligd?

waarschijnlijk wel.

zoals ik in mijn vorige post al zei. meestal is het zo dat jou verbinding nu je standaard verbinding is en hij automatisch verbind zonder dat je telkens de sleutel moet invoeren.

als je met een andere draadloze laptop of telefoon of ander apparaat probeerd op je netwerk te komen zul je wss een sleutel moeten invoeren.

je zou natuurlijk ook gewoon de draadloze instellingen van je router kunnen checken. maar volgens mij zit je wel goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan