Beveiligde back-up

Status
Niet open voor verdere reacties.

astro16

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Ik heb een backup gemaakt met Goodsync op mijn externe harde schijf. Deze wil ik buitenshuis neerleggen en daarom ook beveiligen. Maar ook af en toe weer bijwerken. Ik zie bij Goodsync geen mogelijkheden om te beveiligen.
Kan ik beter een ander backup programma gebruiken hiervoor en zo welk is dan meest geschikt? Gratis als het kan.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Hoi hoi astro

Kijk even een mooie tip over hoe je op Hard Disk encryptie ( beveiligen dus ! ) kan maken ==>> KLIK HIER !

Zeer ingewikkeld een proces dit boven is wil je dan zoiets? ... makkelijker ? ==>> Kijk Hier ! <<== :( Maar ook niet gratis !

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.
De laatste optie lijkt me wel interessant. Hoe werkt dat in de praktijk. Ik maak een backup met goodsync en installeer dan die software? En wat als ik dan weer de backup bij wil werken met goodsync?

Dan als maar die natuurlijk beveiligd is die kan je niet meer back-upen als je vergeet of vergeten hebt hoe je daar wachtwoord ingesteld hebt ..... logisch toch ?

Uiteindelijk lees maar handleiding bij product zelf, dan is makkelijker zoiets te begrijpen ...:(
Ik heb zoiets ook nog nooit gebruikt ( zoiets dus ! ) ...en moet ik zelf bekennen dat mijzelf ook interessant lijkt ...

Laatst bewerkt:
Lijkt helaas niet te werken voor portable drives. Alleen voor een lokale pc. Ik kan de mappen locken op de portable maar als ik deze in andere pc steek dan kan ik alles gewoon zien. Helaas.
Iemand nog een idee? Ofwel mappen protecten op portable ofwel een goed backup programma met beveiliging erop? Gratis is niet het belangrijkste maar ook niet al te duur :shocked:

Als je geen prof. software aanschaffen kan of wil kijk even of je deze van Microsoft tip ook kent :( ? ==> KLIK

Kijk hier deze kwam ik ook tegen ==> KLIK

Laatst bewerkt:
Bedankt wederom voor de tips. De tips om de bestanden via windows te beveiligen is in de praktijk niet echt handig. Want ik startte net het proces en dit duurt 17 uur voor de hele inhoud van mijn portable.

Truecrypt wordt niet meer onderhouden zie ik.

Welke professionele software zou je aanraden dan?

:confused: Ik dacht op TrueCrypt als de beste prof. software, maar wist ik natuurlijk niet dat niet meer ondersteund is ( ? ) ...:(

Truecrypt bleek lek en dat sloeg in als een bom... velen hebben zich meteen er van af gekeerd..
http://www.pcworld.com/article/2987...crypt-flaw-allows-full-system-compromise.html

Veracrypt wordt nog wel onderhouden, zoek eens uit wat anderen daar van vinden, een beetje Googlen met security/compromise/bug/experience etc ..... en je vindt vast meningen

Je zou ook kunnen overwegen om mappen met Winzip te zippen en met een wachtwoord af te sluiten.... Als je de mappen niet te groot maakt dan duurt het unzippen/zippen vast geen 17 min....

Tja veiligheid kost tijd en is vaak lastig....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan