• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiligde bestand toch opslaan als

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan excel

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Goede morgen allen,

In een excel file "AllData" staat in het workbook onderstaande code.

Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
If SaveAsUI = True Then
MsgBox "Dit bestand mag niet onder een andere naam opgeslagen worden. ", vbExclamation, "Bestandsnaam mag niet veranderd worden!"
Cancel = True
End If
End Sub

Deze code staat er in om te voorkomen dat de gebruiker deze standdaard file naam niet kan wijzigen.
Echter ik wil de gebruiker wel de mogelijkheid geven om de gegevens op te slaan onder een gewenste naam die dan naar een standdaard locatie N\overzichten\ wordt geschreven door de CommandoButton Opslaan te activeren.
Als de gebruiker geen bestandsnaam heeft ingevuld en CommandoButton opslaan activeerd dient er een Msg box te verschijnen met de melding "U dient eerst een bestandsnaam in te vullen.
Deze melding bevestigen met OK, dan kan de gebruiker bestandsnaam invullen in Userform1.
Als de gebruiker het bestand wil sluiten kan het de CommandaButton Afsluiten Activeren en ook hier geldt dat er een msgBox melding dient te komen met de text "U heeft nog geen bestandsnaam ingevult, weet u zker dat u wilt afsluiten? Keuze mogelijk heid Ja en Nee.
Bij Ja de file Afsluiten en Bij nee terug naar userform1 om bestandsnaam als nog in te vullen.

Wil iemand dit voor mij realiseren. (zie bijlage)
CommandoButton Printoverzicht en overzicht bekijken kan ik zelf nog wel.

Alvast bedankt.
Jan E

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan