Hallo Wigi
Met die aanpassingen doet hij het inderdaad. Dit is de macro:
Sub auto_open()
Dim x As Integer
Dim b As Integer
Dim pad As String
Dim bestand As String
Dim wachtwoord As String
Dim doelbestand As Workbook
Dim bronbestand As Workbook
x = 10
pad = "F:\Verzamelrooster Pilot\Managementoverzicht"
wachtwoord = "kruk"
Set doelbestand = ActiveWorkbook
Application.ScreenUpdating = False
ActiveSheet.Unprotect Password:=wachtwoord
For b = 7 To x
bestand = "Week " & b & " 2007.xls"
Set bronbestand = Workbooks.Open(Filename:=pad & Application.PathSeparator & bestand, Password:=wachtwoord)
If doelbestand.Sheets(1).Range("M11") = "" Then
doelbestand.Sheets(1).Range("M11:M31").Value = bronbestand.Sheets(1).Range("H11:H31").Value
ElseIf doelbestand.Sheets(1).Range("N11") = "" Then
doelbestand.Sheets(1).Range("N11:N31").Value = bronbestand.Sheets(1).Range("H11:H31").Value
ElseIf doelbestand.Sheets(1).Range("O11") = "" Then
doelbestand.Sheets(1).Range("O11:O31").Value = bronbestand.Sheets(1).Range("H11:H31").Value
End If
bronbestand.Close
Next b
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True, Password:=wachtwoord
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Echter, om de data op te halen uit de bestanden, gaat hij toch de bestanden openen en weer sluiten. Dat is niet de bedoeling omdat het om 13 bestanden gaat die 500kb groot zijn. Dat gaat dus veel tijd kosten.
Met een eerdere macro die jij me gaf (op pagina #2), deed ie dat niet. Dat was echt prima. Maar omdat ik niet wijs kwam uit de manier waarom ik de celverwijzingen moest doen, lukte dat verder niet.
Is het niet mogelijk om die andere macro op een dergelijke manier te gebruiken, zodat ik zelf kan aangeven om hoeveel bronbestanden het gaat en waar hij het in het doelbestand moet zetten? Dat moet toch ook kunnen?
Alvast bedankt!!!!
Groet, Tom