beveiligde bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

P. Men

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2002
hallo,

ik heb windows XP via system recovery opnieuw geinstalleerd, en alle oude files met de back-up functie laten bewaren. Nou wil ik sommige oude bestanden terug zetten vanuit de back-up map, naar mijn huidige desktop maar nou is die back-up map beveiligd. Waarschijnlijk komt dat omdat ik eerst ook een wachtwoord had met opstarten.
Bestaat er de mogelijkheid om bestanden vanuit de back-up map terug te zetten naar mijn huidige mappen?

groeten,
Pieter

In ieder geval aanmelden met administrator rechten.
Dan proberen de map te openen.
Lukt dit niet, dan rechtse klik op de map, eigenschappen, beveiliging, geavanceerd, en dan machtigingen op onderliggende mappen verwijderen.
Waarchijnlijk staan die niet meer op een naam van een user, maar is de "gemachtigde" persoon uit de vorige installatie nu een ingewikkeld nummer.
Deze weghalen, en dan zou je er weer bij moeten kunnen.

Zie bijlage.

Laatst bewerkt:
Ik kan me maar op twee manieren aanmelden namelijk als beheerder of als gebruiker met beperkte mogelijkheden.
Als ik nu rechtermuisknop eigenschappen klik dan krijg ik 3 tabbladen; Algemeen, Delen en Aanpassen.
dus geen tabblad beveiliging.

Hoe krijg ik dit tabblad dan wel te zien?

Heb je Home Edition? Dan kan dat alleen in Veilige Modus
Heb je Professional? Dan in Mapopties > Weergave eerst 'Eenvoudig delen van bestanden' uitvinken. Daarna kun je wel dat tabblad zien.

Bedankt!
in de veilige modus is het idd gelukt. Moest alleen ook de eigenaar van de bestanden vervangen, en de machtigingen. Nu kan ik alle bestanden gewoon weer aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan