• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiligde cellen filteren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

RAFCRIK

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Beste,

Ik zou graag vergrendelde cellen willen kunnen sorteren. Ik heb op het internet volgende macro gevonden:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
Sheets("jouw sheet").Select
Range("A1").Select
ActiveSheet.Protect password:="hier eventueel jouw wachtwoord", UserInterfaceOnly:=True
ActiveSheet.EnableAutoFilter = True
End Sub

Ik heb echter geen kaas gegeten van macro's... Zou iemand me kunnen uitleggen wat de exacte functies van deze regels zijn, en (belangrijker) hoe ik de macro moet invoegen in mijn document?

Het gaat concreet om het eerste werkblad van bijgevoegd document, maar ik zou het graag zelfstandig willen kunnen daarna.

Dank bij voorbaat.

http://users.telenet.be/RAFCRIK/Ledenlijst_Forum.xltx

Laatst bewerkt:
Nu goed, hier dan maar...:rolleyes:

In ieder geval. Ik ken niets van macro's, en ik wil hier ook geen grote lessen krijgen. Ik wil eigenlijk gewoon kunnen beveiligde cellen kunnen sorteren.

Als iemand me in enkele stappen kan uitleggen hoe en waar ik bovenstaande tekst moet plakken, ben ik verder geholpen.

ALT-F11 >> ThisWorkbook >> macro plakken

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Neem met de macrorecorder eens een autofilter op zodat je de code kunt toepassen op je beveiligd bestand. Die plaats je dan onder de enableautofilter- regel.

Mvg

Rudi

Neem met de macrorecorder eens een autofilter op zodat je de code kunt toepassen op je beveiligd bestand. Die plaats je dan onder de enableautofilter- regel.

Mvg

Rudi
Creëer ik dan de mogelijkheid tot sorteren, of gaat hij dan automatisch sorteren?

En heb ik het goed als zo'n macro gemakkelijk 7 rijen inneemt?

Dan gaat hij automatisch sorteren. De code is normaal te herleiden tot enkele regels omdat bij het opnemen alle handelingen geregistreerd worden, waarvan sommige overbodig zijn.

Mvg

Rudi

Kan ik ook gewoon mogelijkheid activeren met één of andere macro, en het later via de normale knopjes doen?

Plaats je filtermacro in een standaardmodule en activeer deze met een opdrachtknop op je werkblad.

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan