Beveiligde login zonder Mysql

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0510

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2015
Ik ben al enige tijd aan het google naar een PHP script waarbij ik kan: inloggen zonder mysql + dan op de index een aangepast menu toevoegen/wijzigen + daarnaast een loguit knop.
En tijdens dit hele proces wil ik dat de gebruiker ingelogd blijft totdat hij uitlogt, ook voorkomen om dubbel in te loggen + beveiligde pagina's.
Ik heb er nu al zoveel getest sommige werken andere weer niet maar toch krijg ik al deze functies er niet in, kunnen jullie mij misschien helpen hierbij.

Waarom zonder MySQL? Dat werkt een behoorlijk stuk makkelijker. Ook zelfs in combinatie met een andere database.

Omdat ik het niet begrijp, ik wil eigenlijk wel eens beginnen met mysql maar ik vind het zo ingewikkeld.

Valt reuze mee. Probeer het eens....
"Al doende leert men "

1. Sla het gecrypteerde wachtwoord dat toegang geeft tot het afgeschermde deel van de site op in bestand X als variabele.
  2. Presenteer een login scherm aan de gebruiker.
  3. Controleer het ingegeven wachtwoord met het opgeslagen gecrypteerde wachtwoord.
  4. Indien juist start een sessie.
  5. Gebruik de sessie om te bepalen of het extra menu getoond wordt of niet.

In principe doe je hier hetzelfde als je zou doen op het moment dat je userpermissions opslaat in een database. Alleen gebruik je nu in plaats van een database een PHP bestand waar de permissies per user worden bijgehouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan