Beveiligde map openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

drummertje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2009
Hallo,

Ik heb een probleem, een paar dagen geleden is mijn windows onherstelbaar beschadigd. Daarom heb ik er een nieuwe extra harddisk in laten zetten en daarop is windows geïnstaleerd. Ik kan nog wel gewoon op de beschadigde hdd komen alleen, omdat ik op mijn account een wachtwoord had zitten zijn de mappen niet meer toegankelijk.
Ik krijg de melding: 'G:\...........................mijn documenten is niet toegankelijk
toegang geweigerd.'

Kan iemand me helpen want ik heb deze map echt nodig. Ik heb trouwens take ownership en mappen delen al geprobeert zonder succes.

Alvast bedankt

Hallo,

Ik heb een probleem, een paar dagen geleden is mijn windows onherstelbaar beschadigd. Daarom heb ik er een nieuwe extra harddisk in laten zetten en daarop is windows geïnstaleerd. Ik kan nog wel gewoon op de beschadigde hdd komen alleen, omdat ik op mijn account een wachtwoord had zitten zijn de mappen niet meer toegankelijk.
Ik krijg de melding: 'G:\...........................mijn documenten is niet toegankelijk
toegang geweigerd.'

Kan iemand me helpen want ik heb deze map echt nodig. Ik heb trouwens take ownership en mappen delen al geprobeert zonder succes.

Alvast bedankt

Wat je moet is het volgende je moet eigenaar worden van die map.

Instructie:
Heb je XP Professional, dan hoeft onderstaande instructie niet in Veilige modus
Heb je XP Home (of werkt het om welke reden niet in XP Professional), ga dan in Veilige modus:

Veilige modus: Na het BIOS scherm herhaaldelijk op F8 toets drukken totdat je het XP 'opstartscherm' krijgt, waar je kunt met je pijltjestoetsen kunt kiezen voor (o.a.) Veilige modus. Kies daar Veilige modus en druk op Enter.

Eigenaar worden: Rechtsklik op de map die je nu niet openen kunt, en kies Eigenschappen. Kies dan het tabblad Beveiliging. Klik daar op de knop Geavanceerd. Klik het tabblad Eigenaar. Klik in het keuzevenster waar gebruikers en gebruikersgroepen van je pc staan op Administrators, en vink ook aan "Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen"
Druk op Ok.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan