beveiligde pagina voor elk lid

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterdhaens

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
hallo

ik ben momenteel een website aan het maken voor verhuur van apptm en huizen
nu zou ik graag een scripje of een systeem willen dat onze klanten kunnen gebruiken
om te zien of hun eigendom verhuurt is en welke werken er zijn uitgevoert een soort van
systeem waar de eigenaar alleen in kan en ik rechstreeks vanuit de site
dus dat elke eigenaar een beveiligde pagina heeft voor zichzelf zonder dat anderen klanten
kunnen meelezen
is dit op een of andere manier te realizeren

alvast bedankt

Op internet zijn eenvoudige scripts te vinden om pagina's met een wachtwoord te beveiligen.
Bijvoorbeeld: pagina beveiligen met php

Via een CMS - zoals Joomla of Drupal - kun je dit ook doen. Dat heeft voordelen, vooral bij het onderhoud: een klant kan automatisch een nieuw wachtwoord krijgen als het oude vergeten is. Je hoeft de wachtwoorden dan niet zelf te beheren.

heeft elke klant dan een eigen stukje website ?
ik bedoel een eigen blad waar ik gegevens kan op zetten per klant
met zijn eigen paswoord

Ja, je kan dit maken met een CMS als Joomla (vergt uiteraard wel kennis van zo'n systeem).

Het is eenvoudiger om met een script een stukje website af te schermen met een wachtwoord. Dat stuur je dan zelf naar de klant. Als het om een paar klanten gaat is dat prima te doen. Maar bij een grote website zou ik je aanraden om een CMS te gebruiken. Het is niet leuk om steeds mailtjes te krijgen van mensen die hun wachtwoord kwijt zijn...

super hard bedankt

ik ga er mee aan de slag dan
kan je mij iets goed aanraden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan