ik ben bezig met een inlog script. nu wil ik bepaalde pagina's beveiligen. het probleem is echter dat ik een verschil heb tussen users en admins.
admins kunnen bijvoorbeeld een admin pagina extra laten zien dan users. waarin zij dingen kunnen aanpassen. het staat aangegeven in de database met rang.
rang 1 = admin
rang 0 = user
nu wil ik dat users niet het admin panel te zien krijgen. maar ik heb geen idee hoe ik dit moet opvragen uit de database zodat die kan controleren of je user of admin bent. iemand een idee of link waar ik dit kan vinden?
ik heb dus een pagina waarop staat.
mijn account (kunnen gebruikers hun informatie aanpassen)
logout (spreekt voor zich)
admin panel (DIT MAG ALLEEN VOOR ADMINS ZICHTBAAR ZIJN)
de toegang kan ik zelf blokkeren maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet opvragen gezien ik nog vrij niet ben met inlogsystemen.
admins kunnen bijvoorbeeld een admin pagina extra laten zien dan users. waarin zij dingen kunnen aanpassen. het staat aangegeven in de database met rang.
rang 1 = admin
rang 0 = user
nu wil ik dat users niet het admin panel te zien krijgen. maar ik heb geen idee hoe ik dit moet opvragen uit de database zodat die kan controleren of je user of admin bent. iemand een idee of link waar ik dit kan vinden?
ik heb dus een pagina waarop staat.
mijn account (kunnen gebruikers hun informatie aanpassen)
logout (spreekt voor zich)
admin panel (DIT MAG ALLEEN VOOR ADMINS ZICHTBAAR ZIJN)
de toegang kan ik zelf blokkeren maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet opvragen gezien ik nog vrij niet ben met inlogsystemen.