• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiligen; Alleen kunnen invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Siard123

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2012
Hallo,
Hoe kan ik een Excel bestand dusdanig beveiligen dat gebruikers alleen gegevens kunnen invullen en dat ze verder niet aan formules kunnen komen?
Verder hoeven ze niks te kunnen veranderen, enkel en alleen invullen van de cellen.
Heb veel gezocht en kon hier weinig over vinden.

Siard

Hier een voorbeeld hoe dat kan uitzien.
Je slecteert het hele werkblad en via celeigenschappen-beveiliging-blokkeren aanvanken
Dan de in te vullen cellen selecteren en via de zelfde weg blokkeren uitvinken.
Dan het werkblad beveiligen et vwalla!!

Bijlagen

Oke, dit werkt inderdaad goed. Maar ik zit met een tabel en ik wil wel dat ze deze kunnen blijven uitbreiden en dat ze het filter kunnen gebruiken om cijfers op/aflopend te weergeven. Is dit ook mogelijk?

Laatst bewerkt:
Dat had je ook wel in je eerste vraag kunnen aangeven, had ik die moeite niet moeten doen.

Ik had verwacht dat de tabel uitbreidbaar zou blijven. Aangezien dat vaak de reden is waarvoor je hem gebruikt. Maar had ik er wel bij moeten zetten inderdaad, excuses.
Hoop dat iemand wel een idee heeft hoe dit moet en of dit mogelijk is?

Dit is versie-afhankelijk! En het werkt gemakkelijker als je er een voorbeeldbestand bij post.

Hierbij het bestand waar het omgaat: Bekijk bijlage Kopie van Opdrachten spuiterij.xls

Archief dient helemaal beveiligd te zijn, dat is verder geen probleem.
Het gaat om het tabblad 'Opdrachten'. Daar moeten cellen ingevuld kunnen worden, tabel 'automatisch' uitgebreid worden bij een nieuwe opdracht en de filters moeten gebruikt kunnen worden.

Ben benieuwd wat er mogelijk is!

Hierbij het bestand waar het omgaat: Bekijk bijlage 168789

Archief dient helemaal beveiligd te zijn, dat is verder geen probleem.
Het gaat om het tabblad 'Opdrachten'. Daar moeten cellen ingevuld kunnen worden, tabel 'automatisch' uitgebreid worden bij een nieuwe opdracht en de filters moeten gebruikt kunnen worden.

Ben benieuwd wat er mogelijk is!

Het alleen kunnen invullen en het filter lukt nu. Nu moet het nog mogelijk zijn dat de tabel automatisch uitbreid zoals hij dat normaal doet.
Misschien een macro waardoor hij de tabel uitbreid?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan