beveiligen documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creon99

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2001
Ikweet niet of ikde juiste groep heb geselecterd, maar probeer het toch. Ik wil een map met daarin ongeveer 80 documenten beveiligen zodat medegezinsleden deze documenten die betrekking hebben op mijn werk niet kunnen lezen. Ik weet wel hoe ik document voor document kan voorzien van en wachtwoord, maar om nu 80 documenten een voor een te openen en een wachtwoord in tegeven is erg veel werk.
Misschien is er een eenvoudiger oplossing om bv de map mijn documenten ineens te voorzienvan een wachtwoord?

Vast bedankt voor het meedenken.

Groeten Margriet

ik hoop dat dit je helpt, staat onder help in word suc6.
Het openen en bewerken van een bestand beveiligen met een wachtwoord
Als u een wachtwoord gebruikt, wordt aangeraden het wachtwoord op te schrijven en op een veilige plek te bewaren. Als u het wachtwoord vergeet, kunt u het beveiligde document niet meer openen en zijn de gegevens in het document niet meer toegankelijk.

Open het bestand.
Klik op Opties in het menu Extra en klik vervolgens op Beveiliging.
Ga op een van de volgende manieren te werk:
Een wachtwoord opgeven om een bestand te openen

Typ een wachtwoord in het vak Wachtwoord en klik op OK.
Typ het wachtwoord opnieuw in het vak Wachtwoord opnieuw invoeren en klik op OK.
Een wachtwoord opgeven om een bestand te bewerken

Typ een wachtwoord in het vak Wachtwoord om te bewerken en klik op OK.
Typ het wachtwoord opnieuw in het vak Wachtwoord voor schrijfbevoegdheid opnieuw invoeren en klik op OK.
Tip

Als u een lang wachtwoord wilt gebruiken (maximaal 255 tekens), klikt u op Geavanceerd en selecteert u een RC4-coderingstype.

ja, da's wel grappig maar da's de manier om 1 bestand te beveiligen..........................

miet een dokument, maar meer beveiligen in een keer

Hallo Van Dungen,
Deze helpfile in Word had ik natuurlijk eerst bekeken voordat ik deze vraag hier deponeerde. Zoals ook Pasja al opmerkte, wil ik graag een hele map met meerdere dokumenten ineens beveiligen, als ik dat dokument voor dokument moet doen zoals hier beschreven is dit omslachtig, en veel werk.
Badankt voor je reactie, maar ik hoop dat er iemand reageerd die een oplossing heeft om alle dokumenten ineens te beveiligen
Groeten Margriet

Margriet,

Ik heb zelf al tijden geen 95/98 meer, maar binnen XP heb je de volgende mogelijkheden, wellicht ook binnen 95/98................?

ga in de verkenner naar de map waar de bestanden staan. Klik rechts op die map en kies voor eigenschappen. Zet vervolgens een vinkje bij "verbergen".

Kies vervolgens in het verkennermenu voor het "niet tonen" van verborgen mappen (als dat tenminste kan binnen '95-'98)

Wellicht is het een optie ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan