Beveiligen draadloos combi ST546 en Belkin 54g

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morrissey

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2001
Configuratie: WinXP, ADSL, Windows XP-firewall, router multi pc modem Speedtouch 546 en access point Belkin 54g

Ik wil graag mijn draadloze internetverbinding beveiligen maar het lukt niet. Verschillende forums geraadpleegd maar de oplossingen zijn meestal net voor een andere combinatie hardware of het werkt niet (of begrijp het niet..). Klopt het dat het beveiligen via de draadloze verbinding niet kan en dat ik het via de router moet instellen (http://10.0.0.138) ? En zo ja, wat moet ik dan waar doen om WPA of WEP beveiliging in te stellen? :confused:

wat je moet doen is je access point beveiligen door middel van wep liever wpa(2) dus ga eens goed kijken in de configuratie van je access point hoe je dat daar moet doen
beveilig eerst je accesspoint en daarna met dezelfde sleutel wep/wpa de pc die verbinding moet maken

Instellingen niet geaccepteerd

Jheroen, bedankt maar als ik probeer wpa in te stellen voor het access point worden mijn wijzigingen genegeerd/niet bewaard. Daarom dacht ik dat ik eerst iets bij de router moest doen en dat dat blijkbaar lastig gaat vanwege 2 merken (Speedtouch en Belkin). Ik hoop dat er nog meer tips/oplossingen zijn.:confused:

Morrissey zei:
Jheroen, bedankt maar als ik probeer wpa in te stellen voor het access point worden mijn wijzigingen genegeerd/niet bewaard. Daarom dacht ik dat ik eerst iets bij de router moest doen en dat dat blijkbaar lastig gaat vanwege 2 merken (Speedtouch en Belkin). Ik hoop dat er nog meer tips/oplossingen zijn.:confused:
heb je de handleiding al gelezen? http://web.belkin.com/support/download/files/P74493_F5D7330_manual_nl.pdf ik neem aan dat deze het is, als dat zo is zie ik alleen maar wep beveiliging staan dus ik weet niet zeker of ie wel wpa aan kan

Draadloze G Range Extender/Accesspoint

Jheroen, wat ik heb is een beknopte installatiehandleiding zoals hierboven genoemd (dat lijkt me dan iets anders hoewel het kastje er hetzelfde uitziet) en ik heb geprobeerd in te stellen via de 'wireless utility' die staat omschreven in de beknopte installatiehandleiding van de draadloze G Desktop-netwerkkaart. Ik ga anders wel even beter zoeken naar een uitgebreidere handleiding op de cd of website.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan