beveiligen formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvsoest

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Hallo,

Ik heb een formulier met daarachter een tabel. Bij openen formulier stel ik allerlei dingen in, o.a. een filter. Daarna wil ik eigenlijk het formulier en record bevriezen, dus alleen lezen. Ik dacht, ik stel achteraf het type recordset in op snapshot. Helaas vervalt het filter dan en wordt altijd gesprongen naar het 1e record.

Ik zoek dus eigenlijk iets om het gehele formulier (eenvoudig) readonly te maken!

bedankt vast!!!

Volgens mij kan dat als volgt:

open het formulier in de ontwerpweergave.
Klik links bovenin je scherm op het vierkantje voor je "formulierweergave".

Hierin kan je aangeven of de records bewerkt mogen worden, of dat je alles wilt beveiligen e.d.
Als het goed is blijven alle filters dan behouden.

Succes!
Cindy

Dag Cindy,

Bedankt voor je reactie. Ik moet beveiligen in runtime niet van te voren want in het formulier moeten eerst allerlei zaken worden ingestel, checkboxen enz.

Ik heb nu volgende gedaan:

on error resume next
for each objcontrol in me.controls
me.control.locked=true
next

Dat kun je ook runtime meegeven als je het formulier opent.
Als je in je code kijkt waar je formulier geopend wordt dan zul je een regel vinden die er ongeveer als volgt uitziet:

DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria

Als je achter deze regel nu de juiste optie invult, dan wordt het formulier alleen lezen:

DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria, acFormReadOnly

Op deze manier hoef je niet door al je controls te loopen.

hoi,

ik heb dat gedaan maar ik kon nog gewoon overal in vandaar deze minder mooie oplossing, ik ben nog aan het uitzoeken waarom readonly niet werkt. Maar ook hier geldt dat ik pas achteraf het formulier beveiligen moet vanwege allerlei checkboxern e.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan