• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiligen ( knoppen ) excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter lsc.b
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lsc.b

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2000
is het mogelijk om bepaalden knoppen in excel te beveiligen
ik heb dit wel eens gezien dat dit gaat met het kruisje rechts boven maar of dit ook kan met
de knop blad beveiligen dan zou ik daar goed mee geholpen zijn
het is namelijk zo er zijn werknemers die het leuk vinden om een werkbald te beveiligen
en dan weten ze niet meer wat ze hebben in getypt
als dit verkomen kand worden daar een macro of vba code in het werkblad zou ik daar goed mee geholpen zijn
andere ideeen zijn ook welkom

Ik zou dan zeggen: "Eigen schuld, dikke bult."
En dat ze maar moeten onthouden welk wachtwoord ze waar hebben gebruikt.
Dan leren ze die fratsen vanzelf af.

klopt maar het is niet fijn voor anderen die dan in die sheet moeten zijn
is het mogelijk edmoor om de knop te verbergen via een code die aleen de beheerder weet
en zo ja hoe

toetsenbord?? niet dat ik weet zit mobiel

maar even voor de duidelijkheid
ik zocht een vba / macro zodat ik deze in mijn sheet kan zetten en dat dan boven in het lint,
de knop blad beveiligen uit geschakeld word en dat dan via de macro / vba knop deze weer actief gemaakt kan worden,
indien dat nodig is.

er zijn meerdere pagina`s aanwezig somige zijn beveiligd maar er zijn er ook bij waar dat niet kan en mag.
en dat word helaas door enkele medewerkers toch beveiligdop het einde van de diensd en de late diensd heeft daar weer last van,
en moet dan de gegevens op papier zetten om vervolgens de volgende dag als men via via er weer in zit alles weer in de pc te zetten.

ik hoop van harte dat u een oplossing heeft dat dit probleem zo snel mogelijk opgelost kan worden,
ps de eerdere gedachten wat u aanbracht kan ik zelf niet veel mee

Even de 'Leuke' medewerker informeren dat ze het beter niet kunnen doen? Of een opzet maken waardoor het onmogelijk wordt om het te doen? (Userform met data in een verborgen blad bv) Dit soort vragen zijn niet nodig bij een goed ontwerp die we natuurlijk niet mogen zien?

enige wat ik zo kan bedenken is een controle voor opslaan of er werkbladen beveiligd zijn en indien ja dan niet opslaan

even wat snel in elkaar geprutst..kijk eens of dit een begin is.

Bijlagen

dit is wat ik tot nu toe heb.
en ja het schakelt meer uit dan eigelijk nodig is maar dat is niet erg.
nu nog werkend krijgen met wachtwoord om onderstaande regel weer actief te krijgen

ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=False, Contents:=False, Scenarios:=False

enige wat ik zo kan bedenken is een controle voor opslaan of er werkbladen beveiligd zijn en indien ja dan niet opslaan

even wat snel in elkaar geprutst..kijk eens of dit een begin is.

nou nee dit is dus niet wat ik wil
het moet boven in het lint de knop blad beveiligen uitschakelen daar draait alles om met het bovenstaande bericht ( regel ) doet het wat ik weil maar verder is voor mij nog een raadsel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan