• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiligen op celniveau

Status
Niet open voor verdere reacties.

pepe100

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2006
Hoi,

Ik heb een wachtlijst gemaakt met werkblad besturingselementen....

De artsen die van wacht zijn worden gecopieerd naar een tweede werkblad...

hoe kan ik deze cellen op dit blad....

pepe100,
Iets meer info zou geen kwaad kunnen. Je hebt het programma waarschijnlijk middels VBA opgebouwd en voor de knoppen, formulieren e.d. de werkset besturingselementen gebruikt. In dat geval zou de oplossing omtrent de beveiliging van de cellen ook in VBA gezocht moeten worden. Heb ik het verkeerd? Laat het weten.

CorVerm zei:
pepe100,
Iets meer info zou geen kwaad kunnen. Je hebt het programma waarschijnlijk middels VBA opgebouwd en voor de knoppen, formulieren e.d. de werkset besturingselementen gebruikt. In dat geval zou de oplossing omtrent de beveiliging van de cellen ook in VBA gezocht moeten worden. Heb ik het verkeerd? Laat het weten.

de lijsten om te zoeken zijn gemaakt met werksert besturingselementen. resultaat w gekoppeld met een cel op werkblad 1.

Op werkblad 2 neem ik de resultaten over met bv: =blad1!a1

nu wil ik deze cellen beveiligen op werkblad 2. Ik wil niet heel het werkblad beveiligen om dat er nog andere dingen kunnen gedaan worden, en deze werken dan niet meer daar dit exelfile op een server staat en op verschillende PC's gelijkertijd gebruikt wordt.

pepe100,
Het hele werkblad selecteren > Celeigenschappen > Bescherming het vinkje weghalen bij Geblokkeerd. Daarna de te beveiligen cellen selecteren en die cellen blokkeren.

beste,

als ik dit bovenstaande doe, zijn de cellen niet beveiligd.... je kan er nog altijd in typen....

Help!!!!!!

pepe100 zei:
beste,

als ik dit bovenstaande doe, zijn de cellen niet beveiligd.... je kan er nog altijd in typen....

Help!!!!!!

Het beveiligen van cellen werkt allleen als je het ook werkblad beveiligd. Dat is het manco van Excel. Ik kan mij nog Lotus Impress herinneren waarbij dat niet hoefde.

Het beveiligen van het werkblad is overigens via: EXTRA - BEVEILIGING - BLAD BEVEILIGEN.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan